نسخه چاپی

روزنامه جمهوری اسلامی: ادبیات روحانی معقول و سنجیده است و از ادبیات خشن و نامانوس احمدی‌نژاد فاصله زیادی دارد/ ورزای جدید رویكرد حذفی ندارند

ویژگی دوم سخنان رئیس‌جمهور جدید، لحن آرامش بخش و مسالمت‌آمیز وی در دفاع از منافع همه آحاد ملت و در بردارندگی وسیع آن بود.

به گزارش نما، روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشت:

دولت یازدهم پس از کسب رأی اعتماد نسبتاً بالا از مجلس و حمایت ویژه نمایندگان از وزرای پیشنهادی اقتصادی دولت آقای روحانی، روز شنبه بدون فوت وقت کار خود را آغاز کرد. این نحو شروع به کار دولت یازدهم با آغاز فعالیت دولت‌های پیشین، چند تفاوت عمده داشت و آن اینکه اکثر وزرای دولت یازدهم تجربه حضور در وزارتخانه‌های مربوطه و تخصص در حوزه کاری خود داشته و از منتقدان خبره سیاست‌های گذشته بوده و از همه مهمتر نسبت به نقاط ضعف و قوت حوزه مسئولیت خود از اشراف جامعی برخوردارند.

تفاوت دوم این جابجایی و حضور وزرای دولت یازدهم در وزارتخانه‌ها را باید در روحیه ملاطفت و قدردانی آنان از مدیران پیشین دانست که صرفنظر از ضعف‌های جدی که در رأس هرم مدیریت اجرایی دولت دهم وجود داشت، وزرای جدید مثل دولت گذشته با برخورد حذفی، روحیه بی‌اعتنایی به اشخاص و تقابل غیراخلاقی با آنان مواجه نشده و جلسات معارفه و تودیع را بدون حاشیه و به نحوی کاملاً صمیمی برگزار کردند.
نکته دیگر اینکه دکتر حسن روحانی در اسرع وقت، سرپرست‌های سه وزارتخانه‌ای که از همراهی مجلس و رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی محروم مانده بودند را تعیین و بدین ترتیب وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و ورزش و امور جوانان با سرپرست کار خود را آغاز کرد.

از جمله رویدادهای این هفته سخنان آغازین آقای روحانی در کسوت رئیس‌جمهور و رئیس هیات وزیران بود که محورهای جالب و امیدوار کننده‌ای در آن به چشم می‌خورد. نخست آنکه ادبیات بکار رفته در سخنان آقای روحانی، حساب شده، معقول، سنجیده و با رعایت جوانب داخلی و بین‌المللی بود و از ادبیات خشن و نامانوسی که در سالهای اخیر توسط رئیس‌جمهور سابق حاکم شده بود فاصله بسیاری داشت.

ویژگی دوم سخنان رئیس‌جمهور جدید، لحن آرامش بخش و مسالمت‌آمیز وی در دفاع از منافع همه آحاد ملت و در بردارندگی وسیع آن بود، ضمن اینکه نه تنها ادعاهایی مبنی بر ارتباط با عوالم غیب و معجزه‌گری در آن یافت نمی‌شد بلکه تاکیدی بر این نکته بود که "حسن روحانی معجزه‌گر قرن نیست و اتصال ویژه‌ای به آسمان ندارد، بلکه فردی از آحاد ملت است که فرقی با دیگران ندارد و مشروعیت سیاسی خود را از آرای مردم کسب کرده است."
ویژگی دیگر سخنان این هفته دکتر روحانی در این بود که وی بهبود وضعیت معیشت مردم را مهمترین مسئولیت دولت نامید که اگر دولت موفق به تأمین نیازهای اساسی مردم نشود، آنگاه اخلاق، معنویت و ایمان نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

ویژگی بعدی اظهارات رئیس‌جمهور در هفته جاری در این موضوع نهفته بود که سیاست خارجی کشور عرصه شعار دادن و صحنه بازیهای حزبی و جناحی نیست بلکه محل بازآفرینی منافع ملی و تثبیت عزت، حکمت و مصلحت نظام است.
از موضوعات دیگری که در این هفته گام‌های اولیه آن توسط دولت یازدهم برداشته شد، حرکت به سوی احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نظم و نسق دادن به تصمیمات مالی قوه مجریه است که در دولت نهم و دهم پایمال شده و مبنای حرکتهای شخصی و تصمیمات فردی و خلاف قانون گردیده بود.

از تحولات دیگر هفته جاری که با روی کار آمدن دولت جدید، روند بهتر و جدی‌تری به خود گرفت، اعلام آمادگی گروه 1+5 و ایران برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به نتیجه ملموس بود، البته با تأکید بر این نکته که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران معتقد است دور جدید مذاکرات باید متضمن حرکتی هدفمند، برابر و منتج به نتیجه "برد - برد) باشد.

۱۳۹۲/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...