نسخه چاپی

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا:

شواهد مورد تأییدی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا با اشاره به ادعاهای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در یك كنفرانس خبری تأكید كرد كه شواهد مورد تأییدی در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره مصر، درباره موضوعات مختلفی از جمله سوریه گفت‌وگو کرد.

واشنگتن در حال بررسی موضوع کمک نظامی به مصر است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری راشاتودی که در این نشست حضور دارد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست خبری گفت: واشنگتن کمک‌های نظامی به مصر را قطع نکرده اما در حال بررسی اوضاع در این کشور است.

وی در به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا آمریکا در مصر دچار سرگردانی است پاسخ منفی داد و گفت این ساده کردن بیش از حد قضیه است.

وی افزود حوادثی که در این کشور جریان دارد، از جمله صدها نفری که در آنجا کشته شده‌اند، یقیناً بر بحث‌ها و بررسی‌های آمریکا در این خصوص اثر می‌گذارد.

آزادی مبارک یک موضوع داخلی است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره خبر آزادی مبارک از زندان گفت: «این یک موضوع داخلی است.»

نقش ایران و حزب‌الله در سوریه

جن ساکی درباره تحولات سوریه گفت: «ما می‌دانیم که رژیم سوریه با کمک ایران و حزب‌الله پیشروی کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ادعاهای اخیر درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی گفت: ما با فوریت در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم اما در حال حاضر شواهد مورد تأییدی در این نقطه وجود ندارد.

وی با اینحال ادامه داد: هیچ کشوری اکنون نباید طرف رژیم سوریه را بگیرد و این یک ضرورت اخلاقی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا منظور شما دولت روسیه است گفت: «هر کشوری؛ من قضاوت را به شما واگذار می‌کنم.»

ساکی گفت ما از مدتها پیش درباره اینکه دولت سوریه خط قرمزها را پشت سر گذاشته صحبت کرده بودیم؛ و افزود: «وقتی ما چند ماه پیش گفتیم خط قرمزها در سوریه پشت سر گذاشته شده‌اند، حجم وسیع‌تر کمک به مخالفان سوریه را اعلام کردیم.»

وی به جزئیات بیشتری درباره اینکه منظور از کمک‌های بیشتر به مخالفان سوری چه بوده است، اشاره نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به همکاری با مخالفان سوریه ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم آنها در ژنو حضوری قدرتمند و مناسب داشته باشند.»

شرمن با مقامات روسی درباره دستورکار نشست ژنو 2 دیدار می‌کند

جن ساکی خبر داد هفته آینده وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا با همتایان روسی برای صحبت درباره دستور کار و موضوعات مورد بحث در کنفرانس ژنو دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از اینکه آیا اقدامی برای دعوت ایران به این کنفرانس صورت گرفته یا خیر ابراز بی‌اطلاعی کرد.

ساکی ادامه داد: «ما به صراحت گفته‌ایم احساس ما این است که ایران نقش سازنده‌ای در تحولات سوریه نداشته است اما دعوت از هر گروهی برای این انجام می‌شود که آن گروه بخشی از موضوعاتی است که باید آن را حل و فصل کرد.

۱۳۹۲/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...