نسخه چاپی

زد و بند مالی گوگل و یاهو با آژانس امنیت ملی آمریكا

روزنامه گاردین كه در روزهای گذشته هدف یورش نیروهای امنیتی انگلیس به دفتر این روزنامه قرار گرفت ابعاد جدیدی از برنامه‌های جاسوسی آمریكا را افشا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی گاردین که پس از افشای برنامه‌های گسترده جاسوسی هدف حمله واقع شد با انتشار یک سند محرمانه دیگر از ارتباط بین آژانس امنیت ملی آمریکا (که نزد آمریکایی‌ها اکنون به «آژانس جاسوسی آمریکا» شناخته می‌شود) و شرکت‌های فناوری از جمله یاهو، گوگل و فیسبوک پرده برداشت. طبق اسناد افشا شده، آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها دلار صرف کرده است تا شرکت‌های بزرگ اینترنتی پس از حکمی از دادگاه «نظارت و اطلاعات خارجی»، همکاری با برنامه جاسوسی پریسم را قطع نکنند.

طبق این اسناد که ادواراد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی در اختیار این روزنامه قرار داده پس از آنکه دادگاه نظارت و اطلاعات خارجی (که جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی باید طبق آن انجام می‌شده) رأی به غیرقانونی بودن برنامه جاسوسی داده، آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه کرده تا شرکت‌های فناوری را به همکاری وادارد.

این خبر از آن نظر اهمیت دارد که شرکتهای یاهو، گوگل، فیسبوک و سایر شرکتهای فناوری پیشتر همکاری با دولت آمریکا در برنامه جاسوسی را تکذیب کرده بودند.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...