نسخه چاپی

نقش چند وزیر روحانی در سقوط موسوی و كروبی

علیرضا عاشوری كه از بچه های مكانیك دانشگاه تهران بود، در انتخابات 88 جزو فعالین ستاد موسوی بوده و مسئولیت پشتیبانی سایت های قلم و كلمه بر عهده داشت. طبیعتا اخباری كه از پشت پرده ستاد موسوی می دهد كاملاً قابل استناد است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، او در روز 25 مرداد ماه 92 در سایت سپید و سیاه و در مطلبی با عنوان "نگاهی در آینه" درباره پشت پرده فتنه 88 و دلایل سردرگم شدن موسوی در اعلام پیروزی در انتخابات اینگونه می نویسد: «چند روزی بود میخواستم مطلب کوتاهی بنویسم اما چون این روزها سوزن به خودمان زدن ظاهرا حرام شده و مستوجب کیفر! صبر کردم تا لا اقل این قائله رای اعتماد بگذرد تا لااقل متهم به برادری رجانیوز و امثالهم نشوم. آنها که از نزدیک من و طیف فکری ام را می شناسند می دانند که نه ضد انقلابیم و نه مواضع رادیکال داریم که بخواهیم هر حرکتی ذیل پرچم جمهوری اسلامی را منکوب کنیم اتفاقا بالعکس تمامی راه حل هایمان را ذیل این پرچم دنبال میکنیم.
به هر حال گذشت و شد آنچه شد و شاید هم برخی دوستان خوشحالند از اینکه به هر ترتیب توانستیم رای اعتماد را برای وزرای اصلی کابینه بگیریم؛ بر می گردم به 4 سال و اندی پیش. به فراخور مسئولیتم در خیلی صحنه ها حضور داشتم، از جلسات و رویدادهای قبل انتخابات 88 گرفته تا کمیته صیانت از آرا در روز انتخابات و آن شب کذایی و رویدادهای هفته نخست بعد از انتخابات …
بعد از آزادیم هم پای صحبت همگان نشستم و چه مستقیم و چه با یک واسطه بر همه آن اتفاقات و مواضع واقفم.
حالا امروز که میبینم آقایان ربیعی و آخوندی و بعضا زنگنه در فضایی که موسوی در حصر است و امثال بهشتی و بهزادیان نژاد و فاتح سکوت گزیده اند در باب مواضعشان در آن شب کنفرانس خبری در دفتر باقریان و جلسه رهبری نقل هایی کرده اند و قسم هایی خورده اند، با خود میگویم که ای کاش و ای کاش اینها همان روزها حقیقتا همین حرفها را زده بودند که اگر زده بودند امروز نه موسوی در حصر بود و نه این همه هزینه را متحمل شده بودیم (بگذریم که کسانی هم بودند که از همان شب نخست با خیابان آمدن و موضع گیری های تند مخالف بودند و همان روزها و حالا هم به دلیل سکوتشان به هزاران ناکرده متهم اند)

روی صحبتم بر سر صحت و عدم صحت مواضع این بزرگواران در آن روزها که مهندس بر اساس اعتماد به آن ها پای ابطال انتخابات ایستاد نیست، روی صحبتم با تناقض و خلاف گویی هاست. نمی فهمم چرا به دو گانه ای گرفتار شده ایم که از یک رو دم از اخلاق و سیاست اخلاقی میزنیم و از یک رو رای اعتماد گرفتن برای برخی وزرا را هدف اصلی کرده و برای رسیدن به آن هر وسیله ای را توجیه میکنیم؟ مگر احمدی نژاد که در چشم ها نگاه میکرد و خلاف میگفت هدفی جز همین جلب آرا داشت؟ و چرا آنجا مذموم بود و اینجا مطلوب؟؟؟ آنجا دروغگویی بود و اینجا سیاست ورزی؟؟؟
***پرونده مشترک روحانی و عربستان در ساحل مدیترانه
پایگاه خبری "النشره" لبنان گفتگویی را با "فادی عبود" وزیر جهانگردی دولت موقت این کشور درمورد تحولات جاری و آینده سیاسی لبنان صورت داده است.
وزیر جهانگردی لبنان در این مصاحبه درباره مشکلات کشورش، به ویژه معزل عدم تشکیل دولت جدید و اینکه بیش از دو ماه از ماموریت "تمام سلام" سیاستمدار کهنه کار لبنانی برای تشکیل دولت جدید می گذرد و همچنین تاثیر ایران در این باره سخن گفته است.
به گفته وی، تشکیل دولت جدید لبنان، که اکنون به وسیله دولت موقت به ریاست "نجیب میقاتی" اداره می شود، منوط به توافق جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی است.
آقای عبود تاکید کرد: در مورد تشکیل دولت جدید در لبنان باید به صراحت صحبت کرد، از آنجا که تصمیم تشکیل دولت در لبنان تنها به دست ایران و عربستان سعودی است، تنها همین دو طرف هستند که تصمیم گیرنده اند و هر زمان که این دو کشور باهم توافق داشته اند در لبنان دولت تشکیل شده است. صحبت هایی درباره تمایل حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران به تفاهم با عربستان درباره مسائل مشترک شنیده شده اما تا این لحظه اتفاقی رخ نداده است.
وی با ابراز تردید به نزدیک بودن چنین تفاهمی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، موضوع تشکیل دولت سخت تر شده و تحقق این امر در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد.
***سانسور و تحریف سخنان "روحانی"
حجت‌الاسلام والمسلمین، دکترحسن روحانی، در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، به تشریح عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم پرداخت.
رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر قوم گرایی در دولت "تدبیر امید" از "ولایت فقیه" به عنوان ستون خیمه انقلاب نام برده و بر آن افتخار کرد: «در دولت تدبیر و امید و به ویژه در وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف و حتی ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، تفاوتی وجود داشته باشد؛ ترک، ترکمن، لر، بلوچ و عرب همه برابرند، ما دولت فارس، دولت ترک و دولت عرب نداریم بلکه دولت ایران داریم؛ نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی داریم و زیر چتر دولت جمهوری اسلامی ایران و یک ولی امر و ولایت فقیه و قانون هستیم.
زیر چتر پرافتخار ایرانیت و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و افتخار می‌کنیم ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.»
اما سخنان مهم دکتر روحانی بویژه بخش فوق از اظهارات ایشان در اکثر رسانه های غربی فارسی زبان از جمله صدای آمریکا، رادیو کوچه، رادیو فرانسه، دویچه وله، روز آنلاین، خودنویس، جرس و... به طور کامل سانسور و بایکوت خبری شد.
سایت بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، که همواره تلاش می کند از یک سو خود را رسانه ای کاملا بی طرف معرفی نماید و از سوی دیگر به گفته سردبیر بخش فارسی این شبکه باید "تازه ترین خبرها را در سریعترین وقت ممکن و به درست ترین شکل ممکن به دست مخاطبان برساند"، به سانسور و تحریف سخنان روز گذشته دکتر روحانی رو آورد.

۱۳۹۲/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...