نسخه چاپی

ناكامی فریب دهندگان عرفان حلقه در تجمع قلهك

رئیس موسسه بهداشت معنوی با حضور در بین طرفداران عرفان حلقه كه خواهان انصراف شاكیان محمدعلی طاهری (پایه گذار این عرفان) و آزادی او بودند، با آن‌ها گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از دیده بان، حجت الاسلام مظاهری سیف، رئیس موسسه بهداشت معنوی که از نهادهای امنیتی خواسته بود با تجمع غیر قانونی طرفداران عرفان حلقه برخورد نشود، با حضور در مسجد جامع قلهک به تجمع کنندگان گفت: در پرونده طاهری هیچ موضوع سیاسی وجود ندارد و او به علت تعدادی از جرایم اجتماعی اش به پنج سال زندان محکوم شده که تا کنون نیمی از آن گذشته است. اقدامات شما موجب می شود که این پرونده پیچیده شود و خود آقای طاهری هم به این کار راضی نیست. روش ما هم که حل این مشکل از راه های فرهنگی است با رفتارهای غیرقانونی که از خارج کشور هدایت می شود، شکست می خورد.

رئیس موسسه بهداشت معنوی گفت: پس از مرخصی نوروزی طاهری عده ای از نزدیکان ایشان زمزمه هایی به راه انداختند که استاد گفته اگر تا یکی دو ماه دیگر آزاد نشدم تجمعات و راهپیمایی ها را شروع کنید. این عده چه کسانی هستند که در بین شما نفوذ کرده اند؟ این حرف ها و تأیید آنها با اقدامات غیر قانونی شما، چهرۀ یک آشوبگر سیاسی را به طاهری می دهد. او نیمی از محکومیتش را گذرانده و بدون اعتصاب و سایر رفتارهای نادرست در زندان ممکن است از تخفیف ها یا مرخصی های بیشتری بتواند استفاده کند. اما عده ای دوست دارند که پرونده او سیاسی شود و در زندان بماند. بهتر است با طاهری همراه باشید نه با فرصت طلبانی که بیرون از زندان هستند.

بنیان گذار علم سلامت معنوی در ایران افزود: ما با هم در یک موضوع مشترکیم و آن آزادی طاهری است. البته من رنج های آسیب دیدگان و شکایت های انجام شده و تخلفات طاهری را ندیده نمی گیرم، اما از نظر سلامت معنوی موافق باقی بودن ایشان در محیط زندان نیستم. یک بیمار معنوی در چنین محیطی بیش از پیش غرق توهمات بیمارگونه معنوی خود می شود و این مسأله از نظر سلامت معنوی آسیب زاست.

مظاهری سیف در پایان گفت: با توجه به اینکه فرصت بحث و گفتگو وجود دارد و نمایندگان و طرفداران عرفان حلقه در جلسات بحث و مناظره آزادانه مطالب خود را می گویند، دیگر نیازی به این تجمعات غیرقانونی نیست شما فرصت برای گفتگو دارید من همه شما را دعوت می کنم تا در این جلسات که برای نمونه بعد از ظهر پنجشنبۀ آینده در فرهنگ سرای فردوس برگذار می شود، بیایید و نمایندگان تان را برای گفتگو معرفی کنید.

پس از سخنان حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف تعدادی از موافقان و مخالفان عرفان حلقه که سخنان ایشان را شنیده بودند، سوالاتی را مطرح کردند و مظاهری سیف پاسخ داد. در این تجمع مأموران نیروی انتظامی که در محل حضور داشتند، هیچ دخالتی نکردند و تجمع با آرامش کامل پایان یافت.

۱۳۹۲/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...