نسخه چاپی

پس از انتقاد رسانه‌ها به دليل رسوايي اخلاقي قهرمان المپيك

استعفای دسته جمعی در فدراسیون جودوی ژاپن

بیست و سه نفر از اعضای فدراسیون جودوی ژاپن پس از انتقاد شدید رسانه‌ها از حواشی اخیری كه در جودوی این كشور رخ داده بود از سمت خود استعفا كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های ژاپن طی چند ماه اخیر از عملکرد مسؤلان فدراسیون جودو و اتفاقاتی که در ورزش جودوی این کشور رخ داده بود به شدت انتقاد کردند و همین موضوع باعث شد تا سرانجام 23 نفر از مسؤلان این فدراسیون طی چند روز گذشته از سمت خود استعفا دهند.

ویوجی سوتودا سرمربی اسبق جودوی بانوان ژاپن یکی از منتقدان اصلی مسؤلان فدراسیون جودوی این کشور بود که در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی عملکرد مسئولان فدراسیون را ضعیف قلمداد کرد و در رسانه‌ها به آنها دشنام داد.

پس از آن در ماه فوریه ماساتواوشیبا قهرمان دو دوره المپیک ژاپن به علت رسوایی اخلاقی به پنج سال حبس محکوم شد و این موضوع نیز فدراسیون جودو را وارد فاز جدیدی از انتقاد‌ها کرد.

همچنین کیوشو مربی ماساتواوشیبا مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت و برخی از رسانه‌های توکیو موارد بحث برانگیزی از زندگی خصوصی و ورزشی او مطرح کردند.

رسانه‌های ژاپن در ماه آوریل پرده از یک رسوایی اقتصادی برداشتند و معاملات غیر مجاز برخی از مسؤلان فدراسیون جودوی ژاپن را رسانه‌ای کردند.

این موج انتقاد‌ها در حالی هر روز شدت پیدا می‌کرد که بیست و سه نفر از اعضای فدراسیون جودوی ژاپن طی یکی دو روز گذشته از سمت خود استعفا کردند.

ضمن اینکه پس از استعفای هاروکی اومورو (رئیس سابق فدراسیون جودو) مسؤلیت فدراسیون جودوی ژاپن برعهده شوجی مونی کا واگذار شد.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...