نسخه چاپی

روحانی در حرم بنیانگذار انقلاب:

استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه قویا محكوم است/ راه حل‌های اقتصادی 15 روز دیگر اعلام می‌شود

به گزارش نما به نقل از خبزگزاری مهر
رئیس جمهور در آغاز هفته دولت با بیان اینکه کالاهای اساسی مردم تا پایان سال تامین شده است، گفت : طبق وعده قبلی ظرف 100 روز اول دولت حتی کوتاه تر از آن اقدامات فوری اقتصادی انجام دهیم و در دومین روز از هفته دولت کارگروهی تشکیل می شود تا ظرف 15 روز موانع و مشکلات اقتصادی را بررسی و راهکار های آن را مشخص کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی صبح امروز شنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با بنیان گذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: در اولین روزهای شروع پرکار دولت تدبیر و امید و اولین روز هفته دولت این خدمتگزار که با رای مردم مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری نظام را بر عهده گرفتند از طرف خودم و اعضای هیات دولت درود می فرستم و ادای احترام می کنم و خوشحالم که اولین ساعات هفته دولت با زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی آغاز شد.

وی افزود: امام بزرگوار برای ما عزت، سربلندی، استقلال و آزادی به ارمغان آورد.

وی با بیان این که این زیارت یک عمل تشریفاتی نیست، تصریح کرد: دولت در آغاز کارش در برابر بنیان گذار جمهوری اسلامی می خواهد با همه آرمان های امام(ره) که در واقع آرمان های اصیل ملت ایران است بار دیگر تجدید میثاق کند که آرمان هایی امام (ره) اعتلای کشور، توسعه همه جانبه، مردم سالاری، تحقق ارزش های متعالی اسلامی و انسانی و ترویج فضایل اخلاقی در این سرزمین بوده است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امام(ره) سایه شوم تهدیدهای داخلی و خارجی که از استبداد و استعمار ناشی می شد را برای همیشه از سر این مردم دور کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما اعتدال را از امام(ره) آموخته ایم، گفت: امام حتی در برابر حرکت های افراطی برخی جریان ها و اشخاص همواره رفتارهای سازنده داشت. او در دوران نهضت و استقرار نظام اسلامی و همچنین در اداره حکومت همواره دورنگری و آینده نگری مدنظرش بود و سراسر رفتارش، کلامش و منش اش همراه با امید بود.

وی ادامه داد: امام(ره) به صیانت حقوق مردم توجه ویژه داشت و این دولت به همه آن آرمان ها پایبند خواهد بود.

روحانی با بیان این که امروز در محضر روح بزرگ امام(ره) بار دیگر بر عهدی که با مردم بسته ام تاکید می ورزم، ادامه داد: علیرغم چالش ها، مشکلات با توکل به خدا، عنایت معصومین و توجهات ولیعصر(عج) همراه با حمایت قاطع مردم و مقام معظم رهبری امیدوار به حل مشکلات خواهم بود.

وی ادامه داد: از امام بزرگوار و شهیدان می خواهیم توجهشان، دعایشان در کنار این دولت باشد که ما بسیار به آن نیازمندیم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین ضمن تشکر و قدردانی از خاندان امام راحل(ره) و حجت الاسلام حسن خمینی به خاطر حمایت هایشان از دولت گفت: در این مکان به ملت ایران می گویم که دولت در هفته اول کاری اش چند اقدام مهم را انجام داده است.

وی افزود: اولین اقدام آن بود که در سطح وزیران افراد شایسته، دور اندیش، صاحبان تجربه که در این شرایط حساس مسئولیت را بر عهده گیرند، انتخاب شدند و حضور وزیران قدرتمند خود برای مردم آرامش بخش خواهد بود و این وزرا نیز در رده های بعد افراد شایسته های را برای خدمت دعوت خواهند کرد.

روحانی با اشاره به دومین اقدام دولت ادامه داد: دولت در هفته گذشته در دو جلسه همه اقدامات لازم برای تامین کالای اساسی تا پایان سال را برای کشور انجام داده و مردم در این زمینه آسوده خاطر باشند.

وی با بیان این که امروز در شرایطی رکود و تورم اقتصادی به سر می بریم، گفت: برای حل معضلات اقتصادی و پیچیدگی هایی که پیش روی دولت است در اولین جلسه هیات دولت در هفته دولت کارگروهی را مشخص می کنیم که تا ظرف 15 روز تمام موانعی که امروز برای رونق اقتصادی، اشتغال، راه اندازی بنگاه های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در صنعت، کشاورزی و خدمات و همچنین بخش خصوصی وجود دارد را بررسی و راهکارهای آن را لیست کند.

رئیس جمهور افزود: همچنین طبق وعده ای که در گذشته به مردم داده ایم در 100 روز اول حتی کوتاهتر اقدامات فوری را برای حل مشکلات اقتصادی انجام می دهیم و محصول کار به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و ابراز نگرانی و تاسف از آن گفت: شرایطی که امروز در سوریه حاکم شده و بسیاری از مردم بیگناه آن توسط عوامل شیمیایی مصدوم و یا شهید شدند، کاربرد سلاح شیمیایی را کاملاً و قویاً محکوم می کنیم.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خود قربانی سلاح شیمیایی است ادامه داد: جمهوری اسلامی به جامعه جهانی توجه می دهد که همه توان خود را برای جلوگیری از کاربرد این سلاح ها در هر کجای دنیا به ویژه در سوریه به کار گیرند.

وی با بیان این که حمله هوایی اسرائیل به لبنان هم محکوم است، گفت: ناامنی ها و اقدامات تروریستی منطقه نشان دهنده آن است که دشمنان توطئه و نیرنگی برای این منطقه حساس طراحی کرده اند و این توطئه ها در سوریه و مصر بیشتر مشهود است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بی ثباتی منطقه تنها به سود اسرائیل و به ضرر مسلمانان است، گفت: امیدواریم با هوشیاری مردم منطقه در آینده نزدیک شاهد ثبات و آرامش باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی همچنین در مزار شهدای 72 تن در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر توام است که در سال 1360 از 7 تیر تا 8 شهریور جنایت کاران تروریست فکر کردند با شهادت مسئولین می توانند کشور را به استبداد و استعمار گذشته برسانند. اما اشتباه آنان این بود که نمی دانستند نظام وابسته به اشخاص نیست.

وی ادامه داد: مردم تفکر جمهوری اسلامی و امام خمینی را پذیرفته بودند و همچنان بر سر این تفکر و اصول ایستاده اند.

رئیس جمهور با بیان این که شهید رجایی اسوه ایستادگی، صبر، تحمل و ساده زیستی بود گفت: ما به روح بلند شهید رجایی و شهید دانشمند باهنر که سراسر زندگی شان اخلاق، ساده زیستی بود درود می فرستیم.

وی با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید راه شهیدان باهنر و رجایی را ادامه خواهد داد، گفت: راه قانون مداری، تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم محور عمل این دولت است و خط فکری و سیاسی خودش را اعتدال می داند.

روحانی با بیان این که دولت شهید بهشتی را به عنوان اسوه و نمونه می شناسد، تاکید کرد: شهید بهشتی ضمن این که در مسیر تحرک انقلاب قدم بر می داشت، مدیری بود که به فکر ساختار آینده کشور بود و هموار در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر رفتار می کرد و فردی بود که به واقع بر اساس فراجناحی عمل می کرد.

وی ادامه داد: این دولت فراجناحی بودن و اعتدال را به عنوان درسی که از شهید بهشتی گرفته می داند و به آن پایبند خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با بیان این که امیدواریم دولت در یک سال آینده در هفته دولت دستاوردهای یک ساله خود را به مردم عرضه کند، گفت: هفته دولت جشنواره تبلیغاتی نباید باشد بلکه باید دولت فعالیت های یک ساله خود را به نقد و ارزیابی مردم قرار دهد.

وی همچنین در پایان ضمن تشکر از تلاش های دولت های موقتف دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم اظهار داشت: ما تلاش های همه دولت های گذشته که در خدمت به مردم و تحقق آرمان های نظام اسلامی تلاش کردند را ارج می نهیم.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...