نسخه چاپی

توضیح نادران درمورد حكمیت توكلی

عکس خبري -توضيح نادران درمورد حكميت توكلي

یك عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، با استناد به مواد 222، 77 و 23 آیین‌نامه داخلی، در تذكر شفاهی با انتقاد از اتمام مهلت قانونی در دستور قرار گرفتن استیضاح وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی تا روز جمعه هفته جاری و قرار گرفتن این موضوع در دستور كار یكشنبه هفته آینده مجلس، گفت: بحث حكمیت آقای توكلی بین آقایان مرتضوی و زاكانی ربطی به استیضاح ندارد و استیضاح‌كنندگان پای امضای خود، برای استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی هستند

گزارش نما به نقل از ایسنا، الياس نادران در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس در تذكر شفاهي گفت: طبق آيين‌نامه بعد از اعلام وصول استيضاح، وزير بايد راس 10 روز با هماهنگي دولت در مجلس حضور يابد و بر اين اساس اين مدت در روز جمعه هفته جاري به اتمام مي‌رسد. هيات رييسه بايد با هماهنگي با دولت استيضاح را انجام مي‌داد ولي شنيده‌ام كه اين امر به روز يكشنبه هفته آتي موكول شده است كه از مدت قانوني 10 روز تجاوز مي‌كند.


وي همچنين با اشاره به ماده 77 قانون اساسي در مورد رفع اشتباه و پاسخ به اشتباهات، در واكنش به تذكر احمدي بيغش نماينده شازند، مبني بر اينكه با توجه به معرفي دو نفر در رسانه‌ها براي مذاكره با مرتضوي گويي استيضاح تنها براي جريان خاصي است، گفت: از آنجا كه دليل استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي انتصاب آقاي مرتضوي در رياست صندوق تامين اجتماعي است، خود آقاي مرتضوي از آقاي توكلي خواهش كردند كه اگر ممكن است بين من (مرتضوي) و آقاي زاكاني به عنوان يكي از امضاكنندگان استيضاح حكميت كنيد.


اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم ادامه داد: آقاي مرتضوي به آقاي توكلي گفته كه با اين حكميت هر حكمي بدهد ولو اينكه از سمت خود استعفا دهد را مي‌پذيرد. با اين شرط قرار است كه آقاي توكلي بين آقاي زاكاني و مرتضوي حكميت كند و پاسخ حكميت را بدهند. اين موضوع هيچ ارتباطي به بحث استيضاح و ساير استيضاح‌كنندگان ندارد.


نادران ادامه داد: استيضاح به شرطي كه آقاي مرتضوي تا روز يكشنبه از منصب خود كنار گذاشته نشود، انجام مي‌شود. همه امضاكنندگان استيضاح پاي اين كار هستند و ان‌شاءالله استيضاح يكشنبه هفته جاري انجام مي‌شود.


وي در ادامه اظهار كرد: روز گذشته شنيدم كه دولتي‌ها تحركاتي را انجام مي‌دهند، بنده با شنيدن اين اخبار نگرانم كه قصه پنج ميليون و 10 ميليون توماني مساجد كه آبروريزي براي دولت در قصه استيضاح آقاي كردان شد مجددا تكرار شود. خواهش من اين است كه دولتي‌ها اجازه دهند استيضاح مسير طبيعي خود را طي كند و نمايندگان تصميم خود را بگيرند.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...