نسخه چاپی

دولت به جای اصلاح بودجه 92، كسری‌ها را جبران كند

رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام دولت مبنی بر ارائه اصلاحیه قانون بودجه 92 ظرف روزهای آینده، به دولتی‌ها پیشنهاد كرد كه با اولویت‌بندی تخصیص‌ درآمدها، مشكل كمبود درآمد و كسری منابع را جبران كنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از نظر ما بهترین راه این است، چون زمان زیادی برای ارائه لایحه بودجه 93 باقی نمانده، دولت اولویت‌بندی کند و درآمدها را در موارد مهم و غیرقابل اجتناب هزینه کند.

وی افزود: خصوصا در بخش هزینه‌های جاری به نظر می‌آید که هزینه‌های متفرقه‌ای وجود دارد که می‌تواند تخصیص نسبت به آنها صورت نگیرد و دولت از این طریق امکان این را دارد که هزینه‌هایش را کاهش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در بخش بودجه عمرانی، طرح‌ها نیازمند اولویت‌بندی مجدد است، یادآور شد: دولت می‌تواند طرح‌هایی که ظرف یک یا حداکثر دو سال به پایان می‌رسند را اولویت بیشتری بدهد و یا طرح‌هایی که جنبه کلیدی نسبت به سایر طرح‌ها دارد و مقدمه‌ای برای سایر طرح‌هاست بیشتر مدنظر قرار دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین برخی طرح‌ها هستند که فرصت نسبت به آنها نباید از دست برود؛ دولت‌ می‌تواند اینها را به خوبی شناسایی کند، اولویت دهد و نسبت به آنها تخصیص منابع انجام دهد اما در موارد دیگر از هزینه کردن خودداری کند و به این وسیله بودجه را مدیریت کند نه اینکه مجموعه هزینه‌هایی که وجود دارد را به صورت موازی با هم دنبال کند.

مصباحی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد:‌ البته من مخالف ارائه اصلاحیه بودجه 92 نیز نیستم اما خیلی هم ضرورتی برای این کار نمی‌بینم، با این وجود اگر دولت اصلاحیه خود را ارائه کند ما حتما به آن توجه می‌کنیم و آن را بررسی خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...