نسخه چاپی

واكنش ایران به اظهارات وزیر خارجه فرانسه

عکس خبري -واکنش ايران به اظهارات وزير خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای توسعه علمی و اقتصادی كشور طبق معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای (NPT) تاكید كرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر،سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در خصوص برنامه هسته ای کشورمان بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای توسعه علمی و اقتصادی کشور طبق معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای (NPT) تاکید کرد.

سید عباس عراقچی با اشاره به همکاریهای نزدیک کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر مبنای مفاد این معاهده و نیز موافقتنامه های پادمانی ، اظهار داشت: فعالیت هسته ای ایران کاملا شفاف و صلح آمیز و تمامی تاسیسات و فعالیتهای هسته ای کشورمان تحت نظارت مستمر آژانس است.

وی همچنین با مردود دانستن هرگونه مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی سوریه که به تشدید درگیری خشونت آمیز و کشتار مردم انجامیده است، گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران بحران سوریه نه بر مبنای منویات و مطالبات چند کشور خاص، بلکه تنها با مذاکره سوری - سوری و نظر مردم این کشور و در نهایت از طریق گفتگو و روش های مردم سالارانه قابل حل و فصل است.

عراقچی با محکوم کردن استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی در سوریه، خواهان واکنش فرانسه و سایر کشورهای غربی به منظور محکوم کردن این اقدام و جلوگیری از ارسال پول و سلاح برای گروه های تروریستی گردید.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...