نسخه چاپی

هشدار سوریه به آمریكا

وزیر اطلاعات سوریه می‌گوید، دخالت نظامی امریكا در سوریه خشونت بیشتری را در منطقه خاورمیانه رقم خواهد زد.

به گزارش نما به نقل از قدس انلاین ،عمران الزعبی، روز شنبه (۲۴ آگوست، ۲ شهریور) در مصاحبه با المیادین، شبکه تلویزیونی لبنان درباره دخالت نظامی امریکا در سوریه هشدار داد و تصریح کرد: «واکنش اولیه گلوله‌ای از آتش خواهد بود که نه تنها سوریه بلکه کل منطقه خاورمیانه را خواهد سوزاند.»

وزیر اطلاعات سوریه در ادامه تاکید کرد: «حمله به سوریه سیر و سفری آسان نخواهد بود.»

الزعبی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که در یک سال گذشته، خشونت در سوریه به بخش‌هایی از منطقه گسترش یافته است.

در همین حال، کاخ سفید، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن هنوز از صحت ادعای مطرح شده مبنی بر حمله شیمیایی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به حومه دمشق، پایتخت این کشور مطمئن نیست.

مخالفان دولت سوریه که از حمایت برخی کشورهای خارجی برخوردارند، مدعی شده‌اند، دولت سوریه روز چهارشنبه (۲۱ آگوست، ۳۰ مرداد) با حمله شیمیایی به مواضع شبه‌نظامیان در مناطق «عین ترما»، «زملکا» و «جوبر» در حومه دمشق، حدود ۱۳۰۰ نفر را کشته است.

این درحالی است که ارتش سوریه ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شبه‌نظامیان تکفیری را به شدت رد کرده و آن را ساختگی دانسته است.

ارتش سوریه همچنین تصریح کرده است، این ادعاها به منظور گمراه کردن گروه بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل در سوریه و سرپوش گذاشتن بر تلفات شورشیان مطرح شده‌اند.

عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز شنبه (۲۴ آگوست، ۲ شهریور) درباره هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوریه هشدار داد و گفت، هیچ مجوز بین‌المللی برای دخالت نظامی در این کشور بحران زده وجود ندارد.

این درحالی است که چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا، روز جمعه از آمادگی پنتاگون برای حرکت نیروهای خود در صورت تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه خبر داده است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

به گزارش سازمان ملل، ناآرامی ‌و خشونت در سوریه بیش از صد هزار کشته و در مجموع هفت میلیون و هشتصد هزار آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...