نسخه چاپی

دیدار خداحافظی سفیر مالی با دكتر ظریف

عکس خبري - ديدار خداحافظي سفير مالي با دکتر ظريف

ظریف در این دیدار خداحافظی باسفیر مالی ضمن ابراز خرسندی از نخستین دیدار رسمی خود با سفرای یكی از كشورهای دوست و برادر آفریقایی، بر اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در توسعه و گسترش روابط با كشورهای آفریقایی از جمله مالی تاكید نمود آمادو مودی دیال سفیر كشور آفریقایی مالی عصر سه شنبه در پایان مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از پرتال وزارت امور خارجه ،وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین دیدار رسمی خود با سفرای یکی از کشورهای دوست و برادر آفریقایی، بر اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در توسعه و گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از جمله مالی تاکید نمود.
وی با تشکر از تلاشهای سفیر مالی جهت توسعه روابط تاکنون، ابراز امیدواری کرد این روند گسترش همه جانبه روابط دوجانبه در همه عرصه های سیاسی ، اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش یابد.
ظریف همچنین دراین دیدار با تشکر با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در مالی، برای دولت و رئیس جمهور جدید این کشور آرزوی موفقیت کرد.
آمادو مودی دیال سفیر مالی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام و تبریک وزیر امور خارجه کشورش ، برگزاری موفقیت آمیز و باشکوه ریاست جمهوری در ایران و انتخاب دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان و انتصاب دکتر ظریف بعنوان وزیر امور خارجه را از طرف دولت و مردم مالی تبریک گفت.
وی با تقدیر و تشکر از حمایتهای جمهوری اسلامی از کشورش در شرایط سخت و دشوار ، برای دکتر ظریف وزیر امور خارجه جدید کشورمان در این مسئولیت خطیر و مهم و به خصوص در روند توسعه و گسترش روابط ایران با کشورهای قاره آفریقا از جمله مالی آرزوی موفقیت کرد و علاقمندی کشورش را برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای بسیار خوب ایران در امور توسعه ای و زیربنایی اعلام نمود.

۱۳۹۲/۶/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...