نسخه چاپی

رد كلیات طرح تغییر نحوه ‌سؤال از رئیس‌جمهور

عکس خبري -رد کليات طرح تغيير نحوه ‌سؤال از رئيس‌جمهور

نمایندگان مجلس كه روز گذشته به دوفوریت ‌طرح تغییر نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور رأی مثبت داده بودند، امروز با كلیات آن مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با کلیات طرح دو‌فوریتی اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی و الحاق 2 تبصره به آن مخالفت کردند.


وکلای ملت با 130 رای موافق، 17 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه به کلیات طرح دوفوریتی مذکور رای ندادند.


این طرح که به امضای 41 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، به دلیل تغییر آئین‌نامه داخلی، نیازمند دو‌سوم آرای مثبت تعداد نمایندگان حاضر در صحنه علنی بود که به مخالفت نمایندگان ملت مواجه شد.


با توجه به این که هیچ‌ مخالفی درباره این طرح در صحن علنی سخنرانی نکرد موافقان نیز سخن نگفتند.


نمایندگان مجلس روز گذشته به دوفوریت این طرح رأی مثبت داده بودند.


علی مطهری نماینده تهران یکی از نمایندگانی امضاء‌‌کننده این طرح بود که بعد از بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس، خواستار تغییر آئین‌نامه داخلی در زمینه نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس به دلیل ضعف‌های آئین‌نامه بود اما کلیات آن با مخالفت مجلس مواجه و از دستور‌کار خارج شد.


این طرح شامل یک ماده واحده بود که اگر به تصویب می‌رسید، در صورتی که تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 می‌رسید، طرح استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...