نسخه چاپی

حمدین صباحی : كاراخوان المسمین در مصر بپایان رسیده است

بنیانگذار جنبش مردمی مصر گفت آینده مصر از آن كسانی خواهد بود كه می‌توانند خلاء ناشی از ضعف اخوان المسلمین و عقب نشینی آنها را از صحنه پر كنند.


به نوشته روزنامه البیان چاپ امارات، حمدین صباحی، بنیانگذار جریان مردمی مصر افزود: برای این کار به تشکیلاتی نیاز است که نمایند یک جنبش مردمی و آشتی جویانه با هویت تمدن عربی-اسلامی و ادیان آسمانی است و موضعی مثبت در خصوص شرعیت و دفاع از آن دارد و بر وارد کردن آن در قانون اساسی به عنوان منبع اصلی قانونگذاری اصرار دارد.
وی افزود: مصر به نیروهای نیاز دارد که با ملی گرایی مصر، انقلاب بیست و پنج ژانویه و موج دوم آن در سی ام ژوئن، آشتی هستند. این ساختار حزبی نیست و ایدئولوژی محدود ندارد.
حمدین صباحی تاکید کرد ساختار مد نظر باید بتواند مردم را مخاطب قرار داده و خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه دهد و فقط به خدمات سیاسی اکتفا نکند. این وظیفه اصلی جنبش ملی مصر است و هرکس بتواند در این خصوص موفق شود، مهمترین مهره در نقشه سیاسی آینده مصر خواهد بود.
وی در پایان گفت: کار اخوان المسلمین در قدرت کاملا به پایان رسیده و از نظر ساختاری نیز بسیار ضعیف شده است. بحران اخوان المسلمین فقط سیاسی نیست که بحران بزرگتر آنها، این است که در سطح مردمی و از نظر اخلاقِی، خسارت سنگینی متحمل شدند.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...