نسخه چاپی

نبرد ارتش سوریه برای بازگشایی جاده امدادرسانی به حلب

عکس خبري -نبرد ارتش سوريه براي بازگشايي جاده امدادرساني به حلب

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری سوریه از نبرد سخت ارتش این كشور با گروه‌های مسلح به منظور بازگشایی تنها جاده امدادرسانی به حلب خبر دادند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه الوطن سوریه گزارش داد که افراد مسلح بار دیگر تنها جاده امدادرسانی مرتبط بین حلب با بقیه استان‌ها که به جاده خناصر-اثریا معروف است، مسدود کرده و تعدادی از روستاهای واقع در این مسیر را تصرف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش بیش از 2 هزار فرد مسلح که بیشتر آنها غیرسوری هستند به این روستاها یورش برده و آنجا را تصرف کرده‌اند و سعی دارند اهالی این روستاهای واقع در نزدیکی شهر حلب را که از محاصره جائرانه رنج می‌برند، در تنگنا قرار دهند.

منابع میدانی نیز گزارش دادند که ارتش سوریه همچنان به درگیری‌های سخت با افراد مسلح در روستاهای واقع در بین السفیره و خناصر شرقی حلب ادامه می‌دهد تا جاده را به روی کامیون‌های حامل امداد غذایی، دارویی و مواد سوختی که در جاده صحرایی در منطقه بین خناصر و السلمیه در ریف حماه بلاتکلیف مانده‌اند، باز کند.

بر پایه این گزارش افراد مسلح در مناطقی که به آن نفوذ کرده‌اند، اقدام به مین‌گذاری و تیراندازی و شلیک خمپاره به سمت کامیون‌های امدادرسانی، تانک‌های سوخت و اتوبوس‌های حامل مسافران می‌کنند و همین امر باعث شده است که جان ده‌ها مسافر در تنها جاده مواصلاتی به خطر بیفتد و این در حالی است که جاده بین‌المللی ارتباطی بین حلب به دمشق در منطقه خان‌العسل که شاهد درگیری مستمر بین یگان‌های ارتش و افراد مسلح جبهه النصره وابسته به القاعده است، بسته شده است.

بر اساس این گزارش گروه‌های مسلح، جاده ارتباطی بین منطقه الراموسه و خان طومان در جنوب حلب را منطقه نظامی اعلام کرده‌اند تا از تردد اتوبوس‌های مسافران برای عبور از آن به سمت منطقه الزربه ممانعت کنند و همین امر باعث شده است که اهالی این شهر نتوانند به استان‌های دیگر سفر کنند.

همچنین افراد مسلح برای سومین روز متوالی گذرگاه بستان القصر معروف به گذرگاه کراج الحجر که تنها گذرگاه ارتباطی بین دو بخش شرقی و غربی حلب است، مسدود کرده‌اند و همین امر محاصره تحمیلی بر بخش غربی حلب را تشدید کرده است.

از سوی دیگر ارتش سوریه در حال نبرد در محله بستان القصر در اطراف گذرگاه است که به کشته شدن تعداد زیادی از افراد مسلح منتسب به جبهه النصره از جمله «زکریا عتک» ملقب به «امیر المعبر» که از مدت‌های طولانی بر این گذرگاه نظارت داشت، منجر شده است.

در همین رابطه تظاهرات‌های زیادی نیز طی سه روز گذشته در بستان القصر و بقیه محله‌های حلب شرقی که افراد مسلح بر آن سیطره پیدا کرده‌اند، برگزار شد و طی آن تظاهرات‌کنندگان بازگشایی گذرگاه برای تردد افراد و کالاها را خواستار شدند.

انتهای پیام/.



۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...