نسخه چاپی

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و سوریه ا

عکس خبري - گفتگوي تلفني وزراي امور خارجه ايران و سوريه ا

خبرگزاری شبستان: وزیر امور خارجه سوریه درتماس تلفنی با ظریف انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریك گفت.



به گزارش نما به نفل ازخبرگزاری شبستان، وزیر امور خارجه سوریه درتماس تلفنی با ظریف انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. ولید معلم با اشاره به اینکه ادعای مطرح شده در خصوص استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، ترفند جدید دشمنان دولت و ملت سوریه است، این ادعا را قویاً رد و خاطر نشان کرد: گروه های تکفیری و تروریستی مرتکب این جنایت شده اند.

وی تاکید کرد که دولت متبوعش با هیئت تحقیق سازمان ملل که هم اکنون در سوریه بسر می برد، همکاری نموده و فرصت بازدید از نقاطی را که از سوی این گروه ها، مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است فراهم خواهد کرد و اکنون با این هیئت درحال رایزنی هستیم.

اقای ظریف نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن محکوم نمودن استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه های تروریستی، بکارگیری اینگونه سلاحها را به هر شکل آن، مخالف اصول انسانی و مقررات بین المللی دانست و ضرورت مقابله با اینگونه اقدامات غیر انسانی را خاطر نشان ساخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه هرگونه رویکردی به جز حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه، محکوم به شکست بوده و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت، بر لزوم حمایت همگان از فرآیند سیاسی حل بحران به عنوان تنها گزینه مطلوب تاکید کرد.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...