نسخه چاپی

سوریو سولیستو: ایران و اندونزی وارد فصل جدیدی از مناسبات شده اند

عکس خبري -سوريو سوليستو: ايران و اندونزي وارد فصل جديدي از مناسبات شده اند

رئیس اتاق بازرگانی اندونزی با اشاره به زمینه های گسترده همكاری دو جانبه، سفر هیئت بازرگانی اندونزی به ایران را سرآغاز فصل جدیدی در روابط دو كشور دانست.


به گزارش نما ازخبرگزاری مهر، در مراسم روز اقتصاد اندونزی و نشست همکاری های ایران و اندونزی که امروز صبح در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد "سوریو بی سولیستو" رئیس اتاق بازرگانی اندونزی ضمن قدردانی از مهمان نوازی گرم ایران به مردم ایران برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور و نیز به محمد نهاوندیان به خاطر سمت جدیدش به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری تبریک گفت. وی ضمن ابراز خرسندی از به وجود آمدن فرصت گفتگو و تبادل نظر بین دو کشور ایران و اندونزی ابراز امیدواری کرد این گفتگوها به گسترش مناسبات دو جانبه کمک کند.

سولیستو با بیان اینکه دو کشور وارد فصل جدیدی از مناسبات شده اند، روی کار آمدن دولت جدید در ایران و علاقه مندی مقامات و بازرگانان ایرانی و اندونزیایی برای توسعه همکاری ها را به فال نیک گرفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی به ریاست "محمد فاضل" وزیر سابق امور دریایی و شیلات اندونزی را نشان دهنده اهمیت روابط با ایران برای این کشور دانست.

سولیستو با اشاره به رشد اقتصادی اندونزی در سال های اخیر افزود این رشد اقتصادی سبب افزایش تولیدات و توانمندی این کشور در صادرات محصولات شده است. به گفته وی، جاکارتا به دنبال حرکت در مسیر تولید، ساخت و ایجاد زیرساخت بوده و در این مسیر به گسترش روابط خود با ایران نیازمند است. وی آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله فناوری و کارشناسی در حوزه های مختلف به ویژه بخش هایی که ایران در آنها تجارب و رشد قابل توجهی داشته است، اعلام کرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی اندونزی، امضای یادداشت های تفاهم بین دو کشور نقش مهمی در گسترش این مناسبات دارد. دولت اندونزی علاقه مند به افزایش رفت و آمد تجار و بازرگانان دو کشور بوده و از آن حمایت می کند. سولیستو که پس از 20 سال به ایران آمده است، در پایان میزان پیشرفت در ایران را چشمگیر خواند و برای این موفقیت به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...