نسخه چاپی

ناصر جوده : نشست ویژه اتحادیه عرب درباره سوریه/مخالف فتنه انگیزی هستیم

عکس خبري -ناصر جوده : نشست ويژه اتحاديه عرب درباره سوريه/مخالف فتنه انگيزي هستيم

وزیر امور خارجه اردن امروز در یك كنفرانس خبری در امان با اعلام اینكه كشورش مخالف فتنه انگیزی است از نشست ویژه اتحادیه عرب درباره سوریه خبر داد.


به گزارش نما به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن امروز در کنفرانس خبری مشترک با نبیل فهمی همتای مصری خود در امان اظهار داشت: اتحادیه عرب فردا نشستی را در سطح نمایندگان کشورهای عربی برگزار و درباره حمله شیمیایی به منطقه الغوطه در حومه دمشق رایزنی خواهد کرد. وی در عین حال بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق راه های سیاسی تاکید کرد.

وی اعلام کرد هر طرفی که مسئول حمله شیمیایی به منطقه الغوطه در حومه دمشق باشد باید محاکمه شود. وزیر امور خارجه اردن همچنین انفجارهای خونین طرابلس را محکوم و اعلام کرد که امان مخالف فتنه انگیزی به هر شکل ممکن است.

وزیر امور خارجه اردن گفت: موضع ما در قبال مصر مشخص است. ما از طرح نقشه راه به عنوان راهکاری برای حل مسالمت آمیز بحران مصر حمایت می کنیم.

وی درباره فلسطین نیز بر ضرورت دستیابی به راه حلی که مبتنی بر تحقق راه حل دودولتی باشد تاکید کرد.

نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر نیز تصریح کرد: خاورمیانه با چالش های بزرگی روبرو است که برخی از آنها به طرف های غیر عربی مربوط است. بحران سوریه به نفع هیچکس نیست و همه باید برای پایان دادن به آن تلاش کنند.

وی افزود: آنچه در سوریه و لبنان رخ می دهد نگران کننده و تاسف برانگیز است.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...