نسخه چاپی

دیان ویرنجوریت: تنها با حضور در ایران می توان به دروغ بودن تبلیغات رسانه ای علیه این كشور پی برد

عکس خبري -ديان ويرنجوريت: تنها با حضور در ايران مي توان به دروغ بودن تبليغات رسانه اي عليه اين کشور پي برد

سفیر اندونزی در تهران حضور هیئت تجاری این كشور در ایران را سبب آشنایی آنها با واقعیت جامعه ایران از نزدیك و پی بردن به تبلیغات دروغین رسانه های غربی علیه این كشور عنوان كرد.


به گزارش نمابه نقل ازخبرگزاری مهر، در ادامه مراسمی که به مناسبت روز اقتصاد اندونزی و نشست همکاری های ایران و اندونزی در اتاق بازرگانی برگزار شد، "دیان ویرنجوریت" سفیر اندونزی در ایران گفت کشورش برای توسعه بخش های صنعتی و کشاورزی خود به محصولات شیمیایی و نفت و گاز ایران نیاز دارد. وی گفت: طی یک سال و نیمی که از حضور من در ایران می گذرد باید بگویم اندونزی در بخش های مختلف از جمله تجارت و فناوری نیاز به استفاده از تجارب ایران دارد.

وی با بیان اینکه اندونزی دارای منابع طبیعی سرشاری دارد و ایران می تواند نیازهای خود را در این زمینه تامین کند اظهار داشت: دو کشور می توانند همکاری برادرانه و نزدیکی داشته باشند. هر چند ما برای مدتهای طولانی از این پتانسیل استفاده نکردیم، اما اکنون فرصت مناسبی برای بازسازی روابط و بهره گیری از پتانسیل ها به وجود آمده است.

به گفته سفیر اندونزی در تهران، جاکارتا حجم بالایی از مناسبات تجاری را با کشورهای دیگر منطقه دارد، در حالی که مشترکات دو کشور ایران و اندونزی ایجاب می کند بخش اعظم این مناسبات با ایران باشد. وی یادآور شد تفسیرهای نادرستی که وجود داشته سبب این مسئله شده است و دو طرف باید با تصحیح سوء تفاهم ها به شناخت پتانسیل های موجود و استفاده از آنها همت گمارند. ویرنجوریت به تجار و مقامات اندونزیایی توصیه کرد تنها به سخنان وی اکتفا نکرده و با بازدید از بخش های مختلف در ایران به واقعیت موجود پی ببرند.

به گفته وی، تنها در این صورت است که آنها می توانند به دروغ بودن تبلیغات رسانه ای علیه ایران پی برده و از نزدیک میزان پیشرفت و ثبات را در این کشور مشاهده کنند. سفیر اندونزی در ایران اظهار داشت: در مدتی که در ایران هستم و مناطق مختلف این کشور را دیده ام می توانم ادعا کنم که نیمی از من ایرانی و نیم دیگرم اندونزیایی است به طوری که از هر فرصتی برای گسترش روابط بین دو کشور استفاده می کنم.

وی در ادامه از برگزاری هفته فرهنگی اندونزی در ماه اکتبر و نیز برگزاری نمایشگاه تجاری اندونزی در ماه نوامبر به عنوان دو رخداد مهم در راستای شناخت بیشتر شرکای ایرانی از توانمندی های اندونزی یاد کرد. ویرنجوریت زمینه های مشترک اعتقادی، فرهنگی و سیاسی را از جمله عوامل مهم در ادامه و تعمیق مناسبات تجاری دو کشور دانست و تاکید کرد تهران و جاکارتا باید بدون توجه به تبلیغات سوء دشمنان، روابط دوستانه خود را ادامه دهند.

در ادامه این مراسم، سفیر ایران در اندونزی نیز ضمن اشاره به روابط هزار ساله دو کشور از اندونزی با جمعیتی 250 میلیون نفری و اقتصادی رو به رشد به عنوان یکی از کشورهای مهم آسیای دور نام برد. به گفته وی، ایران و اندونزی به عنوان دو کشور عضو سازمان های آ سه آن و اکو زمینه های مشترک زیادی برای همکاری داشته و باید انگیزه ها و پتانسیل های موجود در این روابط را مورد توجه قرار دهند.

سفیر ایران در اندونزی بر لزوم ارتقاء همکاری های دو جانبه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کرد و افزود ایران می تواند در این زمینه ها از تجارب خوب اندونزی بهره بگیرد و در مقابل نیز اندونزی می تواند نیازهای خود را از ایران تامین کند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم نامه های تجاری و اقتصادی بین کشور بر رشد و بالندگی این دو اقتصاد مهم آسیا بیفزاید.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...