نسخه چاپی

وزیر دفاع آمریكا: در حال بررسی پاسخ به سوریه هستیم/ اوباما اجازه دهد حمله می‌كنیم

عکس خبري -وزير دفاع آمريکا: در حال بررسي پاسخ به سوريه هستيم/ اوباما اجازه دهد حمله مي‌کنيم

وزیر دفاع آمریكا امروز (یكشنبه) به خبرنگارانی كه با وی به مالزی سفر می‌كردند به واكنش احتمالی آمریكا نسبت به ادعای "استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی" اشاره‌ای نكرد و تنها گفت: دولت واشنگتن همچنان اطلاعات مربوط به حمله مرگبار را بررسی می‌كند.

به گزارش نما به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که برای واشنگتن مسئله حمله به سوریه مطرح است یا زمان آن؟ گفت: هنگامی که اطلاعات بیشتری در دست دشته باشیم، این پاسخ واضح‌تر خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با هشام الدین حسین، همتای مالزیایی خود در نخستین روز از سفر یک هفته‌ای‌اش به جنوب شرق آسیا به تلاش‌های آمریکا برای افزایش تمرکز و حضورش در منطقه آسیا اقیانوسیه اشاره کرد.

درحالی که هاگل تلاش دارد وقت بیشتری در آسیا و اقیانوسیه صرف کند اما ظاهرا بحران سوریه به دغدغه‌ای جدی برای وی و مسئولان کاخ سفید تبدیل شده است. هاگل روز شنبه در کوالالامپور از طریق ویدئو کنفرانس در نشست کاخ سفید با موضوع سوریه شرکت کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که گزینه‌های نظامی آمریکا در رابطه با سوریه چیست گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی تمام گزینه‌های احتمالی است. خطرات و پیامدهای بسیاری برای اجرایی شدن یا نشدن هر گزینه‌ از سوی آمریکا وجود دارد. شما باید تمامی جوانب و پیامدهای انجام یا عدم انجام یک واکنش را بررسی کنید. بنابراین تمامی ارزیابی‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: اوباما در حال بررسی عوامل مختلفی است. این عوامل شامل ارزیابی اطلاعاتی مربوط به حمله شیمیایی به غیرنظامیان در سوریه و همچنین مسائل قانونی وموضوع حمایت بین‌المللی از هرگونه واکنش نظامی است.

هاگل در عین حال تاکید کرد که ارتش آمریکا کاملا آماده انجام عملیات نظامی علیه سوریه است و در این زمینه همه چیز به دستور اوباما بستگی دارد.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...