نسخه چاپی

گاردین گزارش داد؛ انتقال اجساد قربانیان حمله شیمیایی به اردن برای گرفتن نمونه خون

عکس خبري - گاردين گزارش داد؛ انتقال اجساد قربانيان حمله شيميايي به اردن براي گرفتن نمونه خون

یك روزنامه انگلیسی گزارش داد، دستكم جسد سه نفر از قربانیان حمله‌ شیمیایی اخیر در شرق دمشق به صورت غیرقانونی به اردن انتقال داده شده‌اند تا از آنان نمونه خون برای آزمایش برداشته شود.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه گاردین گزارش داد، دستکم جسد سه نفر از قربانیان حمله شیمیایی اخیر در شرق دمشق به صورت غیرقانونی به اردن انتقال داده شده‌اند تا از آنان نمونه خون برای آزمایش برداشته و مشخص شود که آیا این افراد بر اثر استنشاق گاز سمی جان خود را از دست داده‌اند یا خیر.

روز چهارشنبه رسانه‌های حامی مخالفان سوری مدعی به کارگیری سلاح‌ شیمیایی توسط ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی دمشق شده بودند.

اما دولت سوریه ضمن رد این اتهامات اعلام کرد، شورشیان برای منحرف کردن تحقیقات بازرسان سازمان ملل که هم اکنون در دمشق به سر می‌برند، دست به این حمله زده‌اند.

وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته(جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد،مخالفان سوری مانع از انجام تحقیقات بی‌طرفانه درباره احتمال استفاده از سلاح شیمیایی که گفته می‌شود به صورت گسترده روز چهارشنبه در منطقه غوطه شرقی به کار گرفته شده، می‌شوند.

در این بیانیه آمده است، همکاری‌های بیشتری از سوی مخالفان از جمله تضمین ورود امن متخصصان سازمان ملل به مناطق تحت کنترل شورشیان لازم است که متاسفانه تاکنون چنین چیزی صورت نگرفته است.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده است که این مساله مانع از انجام تحقیقات بی‌طرفانه سازمان درباره احتمال استفاده از سلاح شیمیایی می‌شود.


۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...