نسخه چاپی

آژانس امنیت ملی آمریكا از سازمان ملل نیز جاسوسی می كرده است

هفته نامه آلمانی «اشپیگل» گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریكا سامانه رمز گذاری شده ویدئو كنفرانس های سازمان ملل متحد را هك كرده بود.


به گزارش نما به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفته نامه اشپیگل با استناد به اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس آ) نوشت، این سازمان آمریکایی سیستم رمز گذاری شده ویدئو کنفرانس های سازمان ملل را هک کرده بود و از این طریق اطلاعات زیادی از ویدئو کنفرانس های سازمان ملل را بدست آورده و از آنها رمزگشایی کرده است.

اشپیگل در ادامه نوشت، آژانس امنیت ملی آمریکا که از چند ماه پیش محور افشاگری های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق این آژانس شده است، تابستان 2012 نیز به سیستم سازمان ملل نیز نفوذ کرده بود و ظرف سه هفته تعداد اطلاعات رمزگشایی شده را از 12 به 458 افزایش داد.

این هفته نامه آلمانی همچنین ادعا کرده است که آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعاتی را که سازمان اطلاعاتی چین از سازمان ملل متحد در سال 2011 استراق می کرد، به دست آورده است.

اشپیگل پیشتر اعلام کرده بود، آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت هدفمند از دفتر اتحادیه اروپا در بروکسل و نیویورک جاسوسی می کرده است. این هفته نامه بر اساس اسنادی که توسط ادوارد اسنودن فاش شده اند، اعلام کرده است که از دفتر اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد نیز به روش های مشابه جاسوسی شده است.

ادوارد اسنودن 29 ساله که برای افشای عملیات عظیم و محرمانه جاسوسی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، ابتدا به هنگ کنگ فرار کرده بود، اینک در روسیه موفق به اخد پناهندگی سیاسی یک ساله شده است.


۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...