نسخه چاپی

معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد: رای ممتنع رایی تاثیرگذار است

عکس خبري -معاون پارلماني دولت احمدي نژاد: راي ممتنع رايي تاثيرگذار است

معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد گفت: رای ممتنع رأیی اثرگذار است و این رأی برای زمانی گذاشته شده است كه فرد نمی تواند موافق یا مخالف رأی دهد و یا مخالفت یا موافقت برای اومحرز نشده است.

به گزارش نما، حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تأثیر گذاری رأی ممتنع در آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رأی ممتنع در برخی مواقع به وزنه موافق ها اضافه می کند و مواقع دیگر به وزنه مخالف ها و اکثر مواقع هم به مخالف ها اضافه می کند.
عضو سابق کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: فقط در استیضاح است که رأی ممتنع به نفع موافق ها تمام می شود ولی در لوایح و طرح ها رأی ممتنع برای مخالف ها اضافه می شود بنابراین یک نماینده باید تلاش کند که به احرازتصمیم برسد چه این احراز موافق و یا مخالفت باشد.
میرتاج الدینی ادامه داد: من زمانی که در مجلس بودم سعی می کردم که از نظر استدلال رأی به یک طرف برسم و تا زمانیکه به یک مسئله از راه های مختلف اقناع پیدا نمی کردم، رأی موافق یا مخالف نمی دادم.
وی گفت: در چنین شرایطی برای اینکه نماینده، اصل حضور خود را اثبات کند، رأی ممتنع داده می شود.
نماینده سابق مردم تبریز در خصوص این که طبق آئین نامه می شود کاملا رأی ممتنع را برداشت،گفت: نمی توان این رای را از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حذف کرد چرا که وجود این رای راه معقولی است. به هرحال ممکن است که گاهی یک نماینده فرصت نکند به طورکامل موضوعی را بررسی کند یا این که عدله برایش قانع کننده نیست.بنابراین بایستی راه سومی باشد که اصل حضور در رأی را برای نماینده به رسمیت بشناسد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم توضیح داد: راهی که برای نماینده در این مواقع باقی می ماند، همان رأی ممتنع است. البته نمایندگان هنگام رأی گیری نباید به کارهای دیگر مشغول شوند که به صورت اکثریتی یا اغلب نتوانند تشخیص درست دهند و به رأی ممتنع روی بیاورند واین وظیفه یک نماینده است که نسبت به موضوعات قابل بحث خود را آماده کند تا بتواند رأی بدهد و یا نظرات موافق و مخالف را بشنود و بتواند تصمیم بگیرد.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...