نسخه چاپی

پایگاخ اینترنتی گلویال ریسرج اخطار داد:

عکس خبري -پايگاخ اينترنتي گلويال ريسرج اخطار داد:

جنگ با ایزان فاجعه ایی برای اسراییل است

به گزارش نما بخ نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل ازپايگاه اينترنتي "گلوبال ريسرچ" در گزارشي به قلم "تيموتي الکساندر" نوشت: آمريکا ، انگليس ، فرانسه و اسرائيل در حال آماده سازي منطقه براي جنگ بعدي هستند. اسرائيل خواهان از بين رفتن نفوذ و قدرت ايران است و اطمينان دارد چنانچه قرار باشد به ايران حمله کند نهايت چند روز بعد با واکنش سخت اين کشور و منطقه مواجه خواهد شد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، "ماتان ويلناي" وزير دفاع داخلي اسرائيل سال گذشته پيش بيني کرده بود در واکنش ايران به حمله اسرائيل روزانه صدها موشک و راکت خاک اسرائيل را هدف قرار خواهند داد که در روز حدود 500 کشته برجا خواهد گذارد.

ايهود باراک وزير جنگ سابق اسرائيل نيز اظهاراتي مشابه را مطرح کرده بود.

اسرائيل در حالي خواهان حمله به ايران است که آمريکا انديشه رويارويي با سوريه را با توجه به ادعاهاي جديد مطرح شده در زمينه استفاده دولت اسد از تسليحات شيميايي در سر مي پرواند. نبايد گمان کرد ايران و ديگر کشورهاي خاورميانه قادر به اقدام تلافي جويانه نظامي نخواهند بود. ايران و حزب الله براي چنين رويارويي با اسرائيل آماده مي شوند.

با اين حال رويارويي حزب الله و اسرائيل در سال 2006 ثابت نمي کند نظاميان اسرائيلي قادر به شکست حزب الله هستند. جنگ با ايران فاجعه اي براي کل منطقه به ويژه اسرائيل خواهند بود ، همه مردم خاورميانه از اين جنگ خشمگين خواهند شد و واکنشي شديد و گسترده را ضد اسرائيل و آمريکا در پي خواهد داشت. ايران همچنين قادر به مسدود کردن تنگه هرمز است که حدود 40 درصد محموله هاي نفتي جهان از آن عبور داده مي شود. حمله به ايران فاجعه اي اقتصادي براي جهانيان به دنبال خواهد داشت. بايد به خاطر داشت صادرات روزانه نفت از کويت ، عراق و عربستان سعودي بايد از تنگه هرمز صورت گيرد. در صورت حمله به ايران توليد نفت اين کشور به سرعت متوقف خواهد شد و بهاي نفت را در جهان يک شبه افزايش خواهد يافت.

رشد اقتصادي چين و هند نيز به دليل وابستگي آنها به نفت ايران مختل خواهد شد اما آمريکا و اسرائيل همچنان به جنگ خود ادامه خواهند داد چراکه آنها خواهان کنترل خاورميانه هستند.

اسرائيل و آمريکا کنترل کشورهاي عربي حوزه خليج فارس همچون عربستان ، بحرين ، امارات متحده عربي ، کويت ، عمان و قطر را در اختيار دارند. در همه اين کشورها حکومت هايي فاسد با سياست مشت آهنين تحت نفوذ آمريکا ، اسرائيل و انگليس قدرت را در اختيار دارند. ترکيه و اردن نيز تحت کنترل غرب قرار دارند.

اين در حالي است که عراق نيز در پي تهاجم نظامي آمريکا ويران شد و هم اکنون صحنه خشونت هاي فرقه اي است.

حال مي توان اين سوال را مطرح کرد که چه چيز مانع کنترل اسرائيل و قدرت هاي غربي بر کل خاورميانه اي مي شود که سرشار از منابع طبيعي از جمله نفت و آب است ؟ لبنان ، سوريه و ايران موانع اصلي سلطه کامل آمريکا و قدرت هاي غربي بر منطقه هستند.
روسيه و چين مي توانند از گسترش دامنه جنگ غرب در خاورميانه جلوگيري کنند چراکه به پيامدهاي جدي سياسي و اقتصادي آن واقفند.

هر دو کشور با سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف از جمله نفت منافع زيادي کسب خواهند کرد. روسيه و چين براي رشد اقتصادي خود نياز به چنين سرمايه گذاري هايي دارند.

بروز جنگ در خاورميانه همه کشورهاي جهان را تحت تاثير قرار خواهد داد به همين دليل همه کشورهاي جهان بايد براي جلوگيري از وقوع چنين جنگي تلاش کنند.

چنانچه اسرائيل و آمريکا به ايران حمله کنند روسيه و چين اهداف بعدي اين حمله خواهند بود. اين مسئله با توجه به وجود پايگاه هاي نظامي آمريکا در اطراف اين دو کشور واضح به نظر مي رسد.

*** سوريه
گلوبال ريسرچ در ادامه با اشاره به تحولات اخير منطقه نوشت: رسانه هاي غربي دولت سوريه را به استفاده از سلاح شيميايي در منطقه اي واقع در شرق دمشق متهم مي کنند.

اين ادعاها درست همانند ادعاهايي است که غرب عليه صدام ديکتاتور سابق عراق مطرح کرد و مدعي شد در حمله شيميايي صدام به شهر حلبچه بيش از سه هزار نفر جان باختند و هفت هزار تن نيز مجروح شدند.

جرج بوش رئيس جمهور وقت آمريکا از اين مسئله براي توجيه تهاجم نظامي به عراق استفاده و اعلام کرد: "ديکتاتوري که خطرناک ترين تسليحات جهان را در اختيار دارد به استفاده از آنها روي آورده است و هزاران تن از شهروندان اين کشور کشته، نابينا و معلول(!) شده اند!!!"

در ارتباط با اين موضوع ترديدهاي بسياري وجود دارد همچنانکه "استفان پلتير" تحليلگر سابق مسائل سياسي آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا و استاد دانشکده جنگ ارتش اين کشور سال 2003 در مقاله اي تحت عنوان "جنايت جنگي يا اقدام جنگي" که در روزنامه نيويورک تايمز به چاپ رسيد نوشت : حمله شيميايي به حلبچه در بحبوحه جنگ ايران و عراق صورت گرفت. عراق در تلاش براي کشتار ايراني ها به استفاده از سلاح هاي شيميايي متوسل شد . اين همه آن چيزي است که درباره اين حمله مي دانيم.

رسانه هاي آمريکا با دريافت اخبار و گزارش هايي دروغ از شورشيان سوري تحت حمايت غرب، دولت اسد را به ارتکاب اقدامات خشونت آميز محکوم مي کنند. آنها اين اطلاعات را بهانه اي براي توجيه حمله به سوريه قرار داده اند. اين در حالي است که شبکه خبري "راشا تودي" در گزارشي به نقل از "الکساندر لوکاشويچ" سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد اسنادي وجود دارد که نشان مي دهد اين حمله از قبل برنامه ريزي شده است.

لوکاشويچ گفت: به اسناد جديدي دست يافته ايم که نشان مي دهد اين حمله با انگيزه قبلي صورت گرفته است.

در همين حال گزارش هاي موجود در پايگاه هاي اينترنتي نشان مي دهد اخبار مربوط به جزئيات اين حمله و طرح اتهام عليه نيروهاي دولتي سوريه چند ساعت پيش از حمله منتشر شده است از اين رو مي توان گفت که اين حمله با برنامه ريزي قبلي صورت گرفته است.

دولت ها و رسانه هاي غربي دولت اسد را به استفاده از سلاح شيميايي متهم مي کنند که بنا بر ادعاها صدها نفر قرباني آن شده اند! اين در حالي است که شورشيان تحت حمايت غرب چنين ادعاهايي را مطرح کرده اند.

مقامات روسيه مي گويند اسناد و مدارک نشان مي دهد سلاح هاي شيميايي از منطقه تحت کنترل شورشيان شليک شده است.

آمريکا و اسرائيل ماه مارس سال گذشته ادعا کردند نيروهاي سوريه در روستاي خان العسل واقع در شمال حلب از سلاح شيميايي استفاده کرده اند اما تحقيقات روس ها نشان داد شبه نظاميان در اين حمله دست داشتند.

آمريکا ، اسرائيل و اکنون فرانسه خواهان تهاجم نظامي به سوريه ، برکناري بشار اسد رئيس جمهور اين کشور و تقسيم اين کشور به چند منطقه کوچک هستند.
آنها علاقه مند به تقسيم سوريه هستند و اين همان شيوه اي است که در تقسيم يوگسلاوي در دهه 1990 بکار برده شد.

غرب شورشيان سوري را حمايت و آنها را براي آغاز جنگ عليه سوريه آموزش مي دهد.

غرب سال 2011 همزمان با آغاز تجمعات مخالفان و حاميان اسد در سوريه آموزش و حمايت از شورشيان را آغاز کرد. مخالفان اسد خواهان کناره گيري وي بودند و به اين ترتيب سوريه به ورطه جنگ داخلي کشيده شد.

غرب در حال حاضر به بهره برداري از اوضاع سوريه مشغول است . فرانسه اکنون با آمريکا و اسرائيل براي حمله به سوريه همگام شده است همچنانکه روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي مي نويسد فرانسه خواهان حمله همه جانبه به سوريه است.

همچنانکه قدرت هاي غربي مقامات سوريه را براي موافقت با تحقيقات بازرسان سازمان ملل از محل حمله شيميايي در حومه دمشق تحت فشار قرار داده اند ، فرانسه هفته گذشته اعلام کرد چنانچه استفاده از سلاح هاي شيميايي تاييد شود قدرت هاي خارجي بايد به زور متوسل شوند.

*** لبنان
حملات تروريستي اخير در لبنان هم با هدف ايجاد تفرقه و دو دستگي ميان سني ها و شيعيان صورت مي گيرد ، حال اين سوال مطرح مي شود که آيا مي توان گفت همزمان شدن افزايش حملات تروريستي اخير لبنان با جنگ داخلي و اختلافات فرقه اي در مصر و سوريه اتفاقي است ؟

در انفجارهاي روز جمعه طرابلس ، بزرگترين شهر شمال لبنان ، بيش از 42 نفر کشته و صدها تن زخمي شدند. اين در حالي است که خودرويي بمبگذاري شده نيز در جنوب لبنان ، منفجر شد و بر اثر آن بيش از 20 تن کشته و 200 تن زخمي شدند.

روزنامه لبناني ديلي استار در گزارشي نوشت: ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان، اسرائيل را مسئول اين حمله مي داند. به دنبال اين حمله ميشل سليمان اعلام کرد انفجار خودروي بمبگذاري شده در جنوب لبنان اقدامي تروريستي بوده و انگشت اتهام را به سوي اسرائيل نشانه گرفت. اينکه ميشل سليمان اسرائيل را مسبب اين حمله مي داند منطقي به نظر مي رسد زيرا چنانچه لبنان درگير جنگ داخلي شود به نفع اسرائيل خواهد بود.

اين دومين بار است که در طول يک ماه چنين انفجاري در جنوب لبنان روي مي دهد.

*** مصر
مصر کشوري است که با بيش از 80 ميليون نفر جمعيت بيشترين جمعيت را در خاورميانه دارد. چنانچه حکومت ديکتاتوري نظامي اداره امور اين کشور را به دست گيرد به نفع اسرائيل خواهد بود . اکنون اين سوال مطرح مي شود که چرا اسرائيل از روي کار آمدن ديکتاتوري نظامي در مصر حمايت مي کند؟

بررسي هاي موسسه نظرسنجي پيو در سال 2012 نشان داد 61 درصد مصري ها خواهان خاتمه پيمان صلح اين کشور با اسرائيل هستند.

روزنامه لس آنجلس در گزارشي نوشت اسرائيل ترجيح مي دهد دولت نظامي در مصر اداره امور اين کشور را به دست گيرد.

پاسخ اين سوال که چرا اسرائيل خواهان روي کار آمدن چنين حکومتي در مصر است واضح به نظر مي رسد : اسرائيل که از بابت پيمان صلح اين رژيم با مصر نگران است بين دو مقوله ادامه سکوت هميشگي در قبال ناآرامي کشور همسايه خود و حمايت آشکار از دولتي نظامي در مصر گرفتار شده است .

ارتش مصر سوم ماه ژوئيه محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور را طي يک کودتا از قدرت برکنار کرد. روزنامه انگليسي اينديپندنت در گزارشي نوشت ژنرال عبدالفتاح السيسي فرمانده ارتش مصر خواستار برگزاري تظاهراتي گسترده عليه تروريست ها شده است که اين اقدام توجيهي براي روي کار آمدن حکومتي نظامي به دنبال برکناري مرسي بود.
اين روزنامه نوشت به دنبال درخواست ژنرال السيسي براي برپايي تظاهراتي گسترده با هدف اعطاي اختيارات به نيروهايش براي مقابله با تروريسم ، پيش بيني مي شود ارتش مصر و اخوان المسلمين رو در روي يکديگر قرار گيرند.

بسياري از گروه هاي مخالف و سازمان هاي مدافع حقوق بشر با چنين اقدامي مخالفت کردند چراکه بازگشت دوباره حکومتي نظامي را در مصر به دنبال داشت.
اسرائيل سعي دارد تا اطمينان يابد ارتش با حمايتي گسترده از جانب غرب در مسند قدرت باقي خواهد ماند.

يک مقام اسرائيلي درباره موضع اين رژيم در قبال تحولات مصر به روزنامه لس آنجلس تايمز گفت : اسرائيل با اين استدلال که ارتش تنها گزينه اي است که مي تواند از بروز جنگ داخلي در مصر جلوگيري کند اعمال فشار بر دولت هاي غربي را آغاز کرده است.

اين در حالي است که چنانچه ارتش مصر در قدرت بماند ، اسرائيل مي تواند به ايجاد بي ثباتي در منطقه همچنان ادامه دهد و سپس براي مداخله نظامي عليه دشمنانش همچون سوريه ، لبنان و ايران وارد عمل شود.

با توجه به اينکه ارتش مصر با حمايت غرب کنترل اين کشور را در اختيار دارد جنگ داخلي در مصر به اوج خود خواهد رسيد. مصر از سال 1981 بيش از يک ميليارد دلار کمک نظامي از آمريکا در سال دريافت مي کند و اين در حالي است که کمک نظامي آمريکا به اسرائيل هر سال سه ميليارد دلار است. اين رژيم از سال 1976دريافت کننده اصلي کمک نظامي آمريکاست.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...