نسخه چاپی

كسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت

عکس خبري -کسري بودجه ? هزار ميليارد توماني وزارت بهداشت

وزیر بهداشت از كسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت با توجه به حاصل نشدن درآمدها تا پایان سال خبر داد و گفت: این كسری دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور رادر مضیقه اعتبارات می‌گذارد.

به گزارش نما، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با اعلام این خبر در حاشیه نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ارومیه گفت: از رقم ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در بودجه سالیانه سال ۹۲، بیش از ۵۰ درصد محقق شدنی نیست بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تبع این وضعیت در مضیقه اعتبارات خواهند بود.

وی افزود: در عین حال معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت اختصاص بودجه وزارت در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: از محل هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص یابد که این رقم محقق نشد و پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند کسری بودجه وزارت بهداشت تا پایان سال به رقم ۷ هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته با توجه به اقداماتی که هم اکنون در دولت تدبیر و امید آغاز شده است امیدواریم رأس یک سال تا یک سال و نیم آینده از مشکلات اعتباری حوزه نظام سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کاسته شود.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...