نسخه چاپی

آمریكا باید از ارتش مصر حمایت كند

عکس خبري - آمريکا بايد از ارتش مصر حمايت کند

جان بولتون نماینده سابق آمریكا در سازمان ملل متحد گفت: یكی از شكست های عمده سیاست اوباما در منطقه واكنش وی به اخوان المسلمین بوده است.


به گزارش نما به نفل ازواحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز سیاست امنیتی، بولتون به رادیو سکیور فریدم گفت: « آمریکا در چند سال گذشته در مواجهه با تهدید فزاینده القاعده خواب بوده است و من فکر می کنم کاملا مشخص است که به رغم اظهارات رئیس جمهور در سال گذشته و سال قبل از آن قدرت القاعده رو به افزایش است.»

بولتون ضمن تایید تعطیلی سفارتخانه های آمریکا در آستانه تهدید حملات تروریستی گفت مهم است که ابعاد سیاسی و بزرگتر این تصمیم بررسی شود.

بولتون گفت:«وسعت سفارتخانه ها و کنسولگری هایی که تعطیل شده اند بی سابقه بوده است. من در خاطراتم چنین اقدامی را به یاد نمی آورم.»

وی افزود: «نتیجه گیری این تصمیم نباید معطوف به این تعطیلی خاص باشد بلکه مسئله مهم جایگاه آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا در پنج سال زمامداری دولت اوباماست.»

بولتون تاکید کرد یکی از شکست های عمده سیاست اوباما در منطقه واکنش وی به اخوان المسلمین بوده است.

وی ادامه داد:«اخوان المسلمین برای تقویت دموکراسی در مصر در تبلیغات انتخاباتی در این کشور شرکت نکرد بلکه هدف آنها کسب قدرتی بود که هرگز قصد رهاکردنش را ندارند. بنابراین وقتی با اخوان المسلمین به عنوان یک حزب سیاسی دیگر رفتار می کنید در حقیقت وارد بازی ضد دموکراتیک آنها شده اید.»

بولتون گفت:« من معتقدم دولت اوباما و بسیاری از جمهوری خواهان نیز این مسئله را نفهمیده اند.»

وی تاکید کرد:« من فکر می کنم اگر دولت موقت مصر تصمیم بگیرد اخوان المسلمین را در این کشور غیرقانونی اعلام کند ما باید از آنها حمایت کنیم.»

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...