نسخه چاپی

توهین به الازهر تهدیدی برای امنیت ملی

مفتی مصر با انتقاد شدید از توهین برخی جریان‎های داخلی و خارجی به الازهر، توهین به این مركز اسلامی را تهدیدی برای امنیت ملی توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از رسا، شوقی علام، مفتی مصر در پیامی با حمایت قاطع از شیخ الازهر این کشور، بر لزوم برخورد قاطع دولت با توهین کنندگان به شیخ احمد الطیب و الازهر تأکید کرد.

در این پیام آمده است: از دولت مصر به ویژه وزارت خارجه می خواهیم با کسانی که به الازهر و علمای آن توهین می کنند به شدت برخورد کند، زیرا توهین به الازهر به مثابه تهدیدی برای امنیت نظام به شمار می آید.

شوقی علام افزود: شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر تلاش های فراوانی برای تحقق مصالح مصر و ملت انجام می دهد که باید از سوی همگان مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

مفتی مصر با اشاره به اهتمام الازهر به قشرهای مختلف ملت، تصریح کرد: همه مصری ها به نقش تاریخی الازهر که پایگاه امن همه مصری ها و حتی جهان اسلام به شمار می آید، اذعان دارند و این مرکز اسلامی را از عوامل اصلی وحدت مسلمانان در طول تاریخ می دانند.

وی خاطر نشان ساخت: الازهر و همه علما و کارکنان آن در پی صلاح ملت هستند و قبله معتدلی است که همه مصری ها را به سوی خود جمع می کند. توهین به الازهر و شیخ احمد الطیب، توهین به همه شهروندان مصری است.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...