نسخه چاپی

سيف از ديروز رسماً كليد ميرداماد را تحويل گرفت؛

بهمنی از میرداماد خداحافظی كرد

عکس خبري -بهمني از ميرداماد خداحافظي کرد

با صدور حكم رئیس كل بانك مركزی از دیروز ولی اله سیف كلید میرداماد را از محمود بهمنی تحویل گرفت و رسماً فعالیت خود را آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پنجاه و پنجمین جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ چهارشنبه ۳۰ مرداد سال جاری به ریاست حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور و با شرکت اعضای مجمع یعنی علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در محل دفتر رئیس جمهور تشکیل شد و انتصاب ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به تایید اعضای مجمع رسید.

طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز شنبه ۲ شهریور ماه در نامه ای فوری به هیات دولت با عنایت به تائید ولی اله سیف از سوی مجمع عمومی بانک مرکزی، وی را به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی پیشنهاد کرد و در نهایت هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه ۳ شهریور ماه سیف را بعنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب کرد و حکم وی امضاء شد.

با انتخاب ولی اله سیف به ریاست بانک مرکزی عمر فعالیت محمود بهمنی در میرداماد تمام شد و از ظهر دیروز سیف رسماً کلید ساختمان میرداماد را از بهمنی دریافت و فعالیت خود را در بالاترین مقام پولی و بانکی کشور آغاز کرد.

با ورود سیف به بانک مرکزی از ظهر دیروز محمود بهمنی رسماً با بانک مرکزی خداحافظی کرد و سکان مدیریت بازار پول، ارز، بانک و ... کشور را به سیف سپرد؛ خبرنگار تسنیم درباره زمان برگزاری تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی کسب اطلاع کرد و با خبر شد که هفته آینده این مراسم برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، از سال ۱۳۳۹ تاکنون بانک مرکزی ۱۷ رئیس‌کل را به خود دیده که هرکدام سیاست‌ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانک‌داری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سالهای مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

ابراهیم کاشانی، علی‌اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش‌کیش، محمدعلی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمدحسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی، رؤسای بانک مرکزی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۹۲ هستند. و با حکم امروز رئیس جمهور نام ولی‌الله سیف به‌عنوان هجدهمین رئیس‌کل بانک مرکزی در تاریخ ثبت شد.

۱۳۹۲/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...