نسخه چاپی

حقيقت‌پور در جلسه علني امروز؛

اقدامات خصمانه آمریكا علیه ملت ایران فقط به بعد از انقلاب خلاصه نمی‌شود

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خصمانه آمریكا در قبال ملت ایران صرفا به بعد از انقلاب خلاصه نمی‌شود بلكه قبل از انقلاب نیز خسارات زیاد مادی و معنوی به ملت ایران وارد كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين و نير و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (سه شنبه) خانه ملت به عنوان طراح طرح دو فوريتي پيگيري حقوقي سياسي كودتاي 28 مرداد 1332 توسط دولت‌هاي آمريكا و انگليس عليه دولت ملي ايران گفت: جنايت آمريكا عليه جمهوري اسلامي صرفا به بعد از انقلاب خلاصه نمي‌شود بلكه بعد از جنگ جهاني و زماني كه آمريكا نقش جديدي در جهان پيدا كرد به آن زمان برمي‌گردد.

وي افزود: اقدامات خصمانه و جنايتكارانه آمريكا در خصوص ايران باعث خسارات زياد اجتماعي، سياسي و مادي و معنوي شده است كه از جمله آن اقدامات كودتاي 28 مرداد 1332 است كه دستگاه اطلاعاتي آمريكا با همكاري سرويس جاسوسي MI6 انگليس براي براندازي حكومت ايران انجام دادند و مطابق آن 25 سال حكومت ديكتاتوري را به ملت ايران تحميل كردند.

حقيقت‌پور تصريح كرد: اين حق ملت ايران است كه براي پيگيري حقوق خود اقدام كند و اخذ خسارات وارده در دستور كار قرار بگيرد و اين فضا بهترين فرصت براي مجلس است تا متجاوزان تنبيه شوند.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در اين راستا پيشنهاد داديم هيئتي به رياست رئيس دستگاه ديپلماسي و با همكاري ساير دستگاه‌ها تشكيل و ميزان خسارات در غائله كودتاي 28 مرداد را به مجلس شوراي اسلامي گزارش كند و پس از آن موضوع در سطح بين الملل پيگيري شود.

حقيقت‌پور تصريح كرد: پيشتر وزير خارجه آمريكا" مادلين آلبرايت" و اين بار نيز دستگاه اطلاعاتي آمريكا اسناد دخالت ايالت متحده را در كودتاي 28 مرداد را اصلاح كردند بنابراين لازم است اين هيئت كار خود را پيگيري كند.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...