نسخه چاپی

واكنش كفاشیان به حرفهای رویانیان

كفاشیان گفت : دست پشت پرده كجا بود. علی كفاشیان رئیس فدراسیون است و كمیته انضباطی یك جای مستقل. 4،5 تا قاضی هستند كه دور هم می نشینند و برای اینجور موارد حكم می دهند. حالا اگر باشگاه پرسپولیس اعتراض دارد، می تواند به استیناف اعتراض كند. واقعا من چكاره هستم آقای رویانیان؟

علی کفاشیان، در گفت و گو با خبر آنلاین درباره تمام بحث های فوتبال حرف زد. درباره اسپانسر، در آمدزایی، حق پخش، رابطه با وزیر و....
*در 90 این هفته غوغایی شد سر ماجرای پرسپولیس. آقای رویانیان که اینقدر دوست شماست، از دست های پشت پرده در فدراسیون فوتبال گفت.
آخر من چه بگویم. اصلا در این باره حرف نزنم بهتر است. آخر من چه کاره ام؟ دست پشت پرده کجا بود. علی کفاشیان رئیس فدراسیون است و کمیته انضباطی یک جای مستقل. 4،5 تا قاضی هستند که دور هم می نشینند و برای اینجور موارد حکم می دهند. حالا اگر باشگاه پرسپولیس اعتراض دارد، می تواند به استیناف اعتراض کند. واقعا من چکاره هستم آقای رویانیان؟ آنجا رئیس خودش را دارد و ما هم به استقلال کمیته انضباطی احترام می گذاریم. انصافا این کمیته انضباطی ما از کسی حرف شنوی ندارد. یعنی اینطور نیست که فلانی چه می گوید، آن یکی چه می گوید و طبق آن رای بدهد. بنده به استقلال کاری کمیته انضباطی ایمان دارم. متاسفانه فوتبال ما همه اش شده دعوا. این با آن... در 90 دیدید که چند نفر با هم دعوا کردند...
*البته این واقعیتی است. شما هم که روحیه تان حساس...
واقعا چرا همه اش دعواست؟ البته مردم این چیزها را دوست دارند و نمی شود کتمان کرد. خود روزنامه ها هم همینطور هستند. الان مردم در این یکی دو روز هی می گویند دیدی بازی پرسپولیس چی شد، داور اینطوری شد، طرفداران آنطوری کردند. می دانید، این تبدیل شده به جذابیت فوتبال برای همه. اگر فوتبال بخواهد ساده و بدون هیچ خبری و ماجرایی پیگیری شود، آنوقت مردم اصلا سمتش می آیند؟ قطعا نه.
*رفعتی داور بازی پرسپولیس و داماش هم خداحافظی کرده.
بله من هم شنیدم و در اخبار دیدم. اما کلا داور یک کار غیر حرفه ای کرده و بازی را تعطیل کرده. به نظر خود من باید اجازه می داد آن یک دقیقه هم برگزار شود. ولی جو استادیوم های ما هم زیاد خوب نیست...
*به نظرتان خداحافظی کرده، برمی گردد؟
بله، داوری در خون بعضی هاست. به نظر من آقای رفعتی هم به زودی برمی گردد.
*الان سر همین بحث رای بازی نساجی و استقلال صنعتی بحث زیاد است. کمیته انضباطی اینقدر تعلل کرد که دو هفته مانده به پایان رقابت ها هنوز رای نداده است. واقعا تصور نمی کنید باید رای این بازی رودتر از اینها صادر می شد که اینقدر جنجالی نشود؟
اتفاقا آقای حسن زاده این پرونده را آوردند پیش من که به آن یک نگاهی انداختم. اگر رای اعلام نشده به خاطر کاستی مدارک بوده ولی الان مدارک کامل شده. بندگان خدا مشکل داشتند. تیم نساجی را می گویم. اینها ساعت 5 پرواز داشتند ولی ساعت 7 رسیده اند فرودگاه. این هم به خاطر بارش شدید برف بوده. بعد رفته اند دنبال اینکه یک پرواز چارتر کنند ولی آن هم نشده. همه این مدارک موجود است. ولی متاسفانه شرایط طوری شده که الان سرنوشت بعضی از تیم ها بسته به این بازی دارد. جوری شده که سرنوشت دو تیم صعود کننده و تیم های سقوط کننده هم به این بازی ربط دارد!(خنده)
*خب بحث ما همین است. اگر مدرک نداده اند، چه دلیلی دارد که کمیته انضباطی منتظر بماند تا کار به اینجا بکشد.
روی پرونده ناقص که نمی شود رای داد ولی من قبول دارم که رای این بازی خیلی مهم است. قطعا بازی استقلال صنعتی و نساجی تکرار می شود.
*کلا در لیگ یک زیاد داستان دارید...
بله، پارسال هم همین مشکلات را داشتیم. سر همان تیم گسترش فولاد تبریز. این از بدشانسی ماست. بنده به عنوان رئیس که نمی توانم در این باره تصمیم بگیرم. کمیته انضباطی را داریم که روی قانون رای می دهد...
*الان همین ماجرای توزی تراکتورسازی هم برای شما داستانی شده.
البته کمیته انضباطی قرار است در این باره اطلاعاتی به من بدهد.
*برسیم به بحث اسپانسر برای تیم ملی. الان چه کاری کرده اید؟
اتفاقا دنبال اسپانسر خوب هستیم. داریم با دو سه شرکت مذاکره می کنیم. ان‌شاءالله به زودی اخبار خوبی در این زمینه می دهیم.
*این روزها حرف و حدیث زیادی درباره قطع شدن بودجه فدراسیون وجود دارد. واقعا اینطور است؟
از دست شما رسانه ها. فضا اصلا آن طوری نیست که فکر می کنید. ما اتفاقا با وزیر دیدار خیلی خوبی داشتیم. ما اگر 30 میلیارد تومان بودجه داشته باشیم می توانیم تمام کارها را انجام بدهیم. حتی زیر ساخت ها را درست کنیم. برای تیم ملی 5،6 میلیارد تومان کافی است برای زیر ساخت ها هم رقمی حدود همین مبلغ. بقیه خرج هزینه تیم های دیگر می شود. الان تنها هزینه سنگینی که ما داریم پرداخت پول مربیان است که با دلار امروز، کلی رقم شان بالا رفته است. یعنی نزدیک به 7 میلیارد تومان برای ما هزینه دارد. آقای عباسی هم که اعلام کردند در کنار ما خواهند بود و این بحث هایی که در رسانه ها می شود، درست نیست. بودجه در اختیار ما قرار می گیرد. آقای عباسی تا الان به فوتبال خیلی لطف داشتند و آنطور که خودشان گفتند، تیم ملی برایشان اهمیت زیادی دارد.
*در دیداری که داشتید، درباره اش حرف زدید؟
نه زمانی نداشتیم ولی به هر حال جلسه خوبی بود و حرف های خوبی هم زدیم. اصلا مشکلی نیست و همه چیز خوب است.
*ظاهرا به این نتیجه رسیده اید که اگر حق پخش تلویزیونی را درست و حسابی بگیرید، دیگر مشکلی نخواهید داشت.
در این باره هم بحث هایی داشته ایم و قرار است مکاتباتی کنیم. فعلا خبر زیادی نیست.
*تیم ملی در جام جهانی چه مارکی به تن می کند؟
ما دو گزینه داریم که یکی پوما است و یکی هم آل اشپورت. مشغول مذاکره با این دو برند هستیم. به امید خدا به زودی قراردادی با یکی از آنها خواهیم بست. هر دو مارک برای ما خوب است. آل اشپورت بد نیست و کیفیت مناسبی دارد ولی به هر حال پوما برندتر است. حالا داریم در این زمینه مذاکره می کنیم. پوما اگر بخواهد برای ما لباس بیاورد، برایش هزینه زیادی دارد. به هر حال آنها باید از گمرک وارد کنند و دو سه برابر پول بدهند. ما هم پیشنهاد دادیم که اشکالی ندارد، اصلا پارچه را بفرستید ایران خودمان لباس های تیم ملی را می دوزیم.
*در ایران؟
بله، از این چینی ها که بهتر می دوزیم! همین که برش بدهند کافی است. اینقدر خیاط خوب داریم در ایران.
*مثل جریان لگیا دیگر، در خیاطی آن مربی معروف!
چه اشکالی دارد. وقتی لباس نباشد، ما چاره ای داریم؟ آنوقت لباس نبود و ما قرارداد داشتیم. مجبور بودیم یک پیراهنی در داخل ایران بدوزیم و مارک لگیا را بزنیم رویش. الان این ماجرای وارد کردن لباس کلا برای ما کمی دردسرساز شده. مثلا فیفا اعلام کرده که داوران ما باید حتما یک ست لباس بپوشند که در خارج از ایران قیمتش زیاد نیست ولی برای ما هر ست در می آید 200، 300 هزار تومان. همین چیزها کار ما را سخت می کند.
*راستی شما پول هایتان را از فیفا و afc چطور می گیرید؟ راهی پیدا نکردید؟ در صورت صعود، پول جام جهانی را چطور می خواهید از فیفا بگیرید؟
مشغول مکاتباتی هستیم و شما زیاد نگران نباشید. به نظرم تا آن وقت خیلی چیزها حل می شود و ما دیگر این مشکلات را نخواهیم داشت.
*مطمئن هستید؟
امیدواریم.
*ماجرای این پول afc هم جالب شده. می گویند یک خبرنگاری در آمریکا مدعی شده که پول را باید به او بدهند به عنوان غرامت!
من هم شنیدم، مگر داستانش چه بوده؟
*انگار در لبنان انفجاری شده و او داشته فرار می کرد که دستگیر شده و ...
اگر فرار می کرده پس دونده است دیگر. انفجار شده و او دویده پس یک دونده را گرفته اند! باید غرامت را فدراسیون دو و میدانی بدهد، چرا سراغ ما آمده(خنده) حالا ما این وسط چه کاره هستیم.(دقیقا در همین لحظه موبایل کفاشیان زنگ می خورد و پشت خط نیز افشین داوری، رئیس فدراسیون دو و میدانی است که خود رئیس هم جا می خورد و می گوید: عجب حلال زاده است. او در این تماس تلفنی داستان را برای رئیس دو و میدانی هم تعریف می کنند و فضایی خوشحال در اتاق دو رئیس حکمفرما می شود!)
*این پول خیلی می تواند کمک حال شما باشد، به ویژه در این بی پولی.
اتفاقا ما خیلی وضعمان بد نیست. پول سفرهای خارجی برای بازی های مقدماتی را که فیفا می دهد. خودش بلیت می فرستد و مابقی چیزها را اوکی می کند. می ماند اردوها و بازی های تدارکاتی که آنها را هم با کمک وزارتخانه و اسپانسری که خواهیم گرفت، تامین می کنیم.
*علی کریمی هم به خبرورزشی گفته بود اگر مشکل زیاد است، برای تیم ملی گلریزان بگذارند و مردم کمک کنند.
(خنده) بابا کار تیم ملی هیچوقت به گلریزان نمی رسد. از دست شما رسانه ها. وضع ما خیلی هم بد نیست. آنطوری نیست که فکر می کنید.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...