نسخه چاپی

طرح ۳۰ شكایت از دولت در كمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ مجلس با ارائه آماری از شكایات مطرح شده در این كمیسیون اعلام كرد ۳۰ شكایت از دولت و ۵ شكایت هم از قوه قضائیه به كمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده است.

به گزارش نما، مصطفی افضلی‌فرد با ارائه آماری از پرونده‌های موجود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: تاکنون ۳۰ مورد شکایت از دولت و ۵ شکایت از قوه قضائیه در کمیسیون مطرح شده است.

وی افزود: ۱۰۹ پرونده درباره مسائل بانکی، ۳۷ مورد درباره پتروشیمی و نفت، ۲۵ مورد درباره زمین ‌خواری و مسکن، ۱۰ فقره درباره خودروسازان و ۸ مورد نیز درباره مسائل گمرکی در کمیسیون مفتوح است.

افضلی‌فرد همچنین اعلام کرد که ۷ مورد شکایت در زمینه مسائل زیست‌محیطی، ۷ مورد برای تخلفات مالیاتی، ۵ مورد درباره مخابرات و ۵ مورد نیز مربوط به مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به حضور ۱۴ نفر از نزدیکان رئیس ‌جمهور در سفر به نیویورک بدون داشتن مسئولیت در دولت، اظهار داشت: آقای قاضی‌پور از آقای بقایی نام بردند و گفتند که وی جزو این ۱۴ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: من از کسی اسمی نبرده‌ام و نگفتم که چه افرادی در آن سفر حضور داشتند اما در عین حال روی حرف خودمان هستیم و پیش از این نیز، آن را اعلام کرده‌ایم.

افضلی‌فرد بر همین اساس شکایت بقایی از خود را فاقد وجاهت قانونی دانست و تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم از این شکایت تعجب کردند و گفتند وقتی اسمی برده نشده، برای چه شکایت شده است؟

وی در پایان نسبت به پابرجا بودن یا منتفی شدن شکایت مجلس از حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم ابراز بی اطلاعی کرد و پاسخ به این سؤال را به محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داد.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...