نسخه چاپی

جان كری : استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه حقیقت دارد

عکس خبري -جان کري : استفاده از سلاحهاي شيميايي در سوريه حقيقت دارد

پاسخی مناسب به این مساله خواهیم داد اما هنوز تصمیم قطعی نداریم

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، "جی کارنی"، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز تصمیمی برای نحوه پاسخ‌گویی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اتخاذ نکرده است.

وی گفت: اوباما پاسخی مناسب به این مساله خواهد داد اما هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نکرده است.

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی ایراد شد که "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه حقیقت دارد و نظام سوریه تلاش می‌کند تا حقایق را با شانه خالی کردن از اقداماتی که در غوطه دمشق انجام داده، بپوشاند.

کارنی نیز در ادامه مدعی شد: هیچ راهی برای انکار استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه وجود ندارد و شکی نیست که دولت سوریه از این سلاح‌ها استفاده کرده است.

وی همچنین با طرح این ادعا که دولت سوریه گناهکار است، تاکید کرد: امکان ندارد بتوان استفاده از سلاح‌های شیمیایی را که نقض قوانین بین‌المللی است، در سوریه انکار کرد.

پیش از این یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد: با استناد به گزارش‌های به دست آمده درباره تعداد قربانیان، علائم جسمی آنها و نیز اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان اطلاعات آمریکا و کشورهای غربی تقریبا مشخص است که سلاح‌های شیمیایی از سوی نظام سوریه علیه غیرنظامیان استفاده شده است.

پیش از این نیز دولت فرانسه اعلام کرده بود که هنوز تصمیم قطعی درباره اقدام نظامی علیه سوریه اتخاذ نشده و این تصمیم ظرف دو هفته ‌آینده اتخاذ خواهد شد.

علاوه بر این یکی از شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: باراک اوباما ظرف 48 ساعت آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد..

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...