نسخه چاپی

وزیر امور خارجه عربستان : اگر امریكا كمك مالی خود را از دولت فعلی مصر دریغ كند ما انرا وظیفه میدانیم

عکس خبري -وزير امور خارجه عربستان : اگر امريکا کمک مالي خود را از دولت فعلي مصر دريغ کند ما انرا وظيفه ميدانيم

عربستان به حمایت مالی از جنایتكاران مصری تغهد رسمی دارد


به گزارشنما به نقل ازسرویس بین الملل پایگاه 598، پس از اینکه فشار های داخلی و خارجی برای قطع کمک های میلیاردی ایالات متحده به مصر شدت گرفت، زمزمه هایی مبنی به رضایت همراه با اکراه دولت امریکا از قطع این کمک ها به گوش رسید. در همین حین، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در اظهاراتی تعهد داد عربستان خود را موظف می داند در صورت قطع کمک های مالی امریکا، از دولت فعلی مصر حمایت کند.

وی خاطر نشان کرد جنبش اخوان المسلمین تهدیدی امنیتی برای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و کویت تلقی می شود و به همین دلیل این سه کشور همه تلاش خود را برای موفقیت دولت موقت مصر در سرکوب اخوان و طرفداران آن به کار خواهند گرفت.



لازم به ذکر است که عربستان و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از زمان سرنگونی محمد مرسی تا کنون جمعا حدود 12 میلیارد دلار به ارتش این مصر کمک مالی کرده اند. و همه می دانیم ارسال این کمک ها تا کنون چه فجایع انسانی را رقم زده است.

ملک عبدلله نیز جمعه پیش با اعلام حمایت قاطع از ارتش مصر، اقدامات ارتش را مبارزه با تروریسم، فریب و فتنه قلمداد کرد.

به نقل از خبرگزاری ان بی سی نیوز، بنا به تحلیل کارشناسان مسائل شرق آسیا، اگرچه عربستان به وضوح و بدون پنهانکاری از نظامیان مصری حمایت های مالی عمده می کند و در عین حال خود را متحد شماره یک امریکا در منطقه می داند ولی امریکا اخیرا به این نتیجه رسیده است که در این مورد با عربستان اشتراک نظر نداشته باشد و از کمک مستقیم به ارتش بپرهیزد.

در همین حال، جاش ارنست سخنگوی دولت ایالات متحده، شایعه قطع کمک مالی امریکا به مصر را بی اساس خواند و خاطرنشان کرد پرزیدنت اوباما در اوایل ماه جولای تیم امنیت ملی امریکا را موظف کرده تا بسته حمایتی از مصر را مورد بررسی قرار دهند و این به معنی قطع کمک ها نیست.

اگر چه برخی اقدامات و فعالیت های جنبش اخوان به هیچ وجه قابل دفاع نیست و به اقرار بسیاری از تحلیلگران، مرسی اصطلاحا چوب اشتباهات خود را می خورد ولی نادیده گرفتن جنایات ارتش و به خاک و خون کشیدن افراد غیرنظامی و بیگناه منصفانه نیست. بنابراین ارسال کمک به ارتش مصر چه از سوی امریکا و چه از سوی کشورهای عربی –که اخوان را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می بینند- به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...