نسخه چاپی

درخواست كی‌روش از دولت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینكه برنامه‌ریزی بد AFC مشكلاتی را برای تیم ملی و سازمان لیگ ایجاد كرده است، گفت: متاسفانه دو راه داریم، یا اینكه برنامه‌های تیم ملی كاملا حمایت شود و یا اینكه عقیده حمایت از تیم ملی وجود نداشته باشد. این تصمیمی است كه باید فوتبال ایران بگیرد. من از دولت ایران خواهش می‌كنم به تیم ملی كمك مالی كند تا برنامه‌هایمان را اجرا كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، پس از نشست کارلوس کی‌روش با علی کفاشیان رئیس فدراسیون و مهدی تاج سرپرست فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی ایران در نشستی خبری که در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ابتدای این نشست که علاوه بر کارلوس کی‌روش، نفراتی همچون علی کفاشیان، مهدی تاج، امید نمازی و سیموئز در آن حضور داشتند، ابتدا علی کفاشیان از خبرنگاران عذرخواهی کرد که به خاطر طولانی شدن این نشست بسیار معطل شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال یکی از دلایل طولانی شدن این جلسه را حضور مهدی تاج در شورای تامین دانست و گفت: در نشست امروز سه‌شنبه در خصوص برنامه‌ها لیگ با تداخل آنها با اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بحث کردیم و هماهنگی کامل رسیدیم. همچنین بحث‌هایی در مورد اردوها صورت گرفت که مهدی تاج و کارلوس کی‌روش در مورد آن صحبت می‌کنند.

کارلوس کی‌روش هم در ابتدای این نشست با تشکر از علی کفاشیان که این فرصت را به او داد تا نظراتش را بگوید، گفت: بعد از لغو اردوی پرتغال، کفاشیان درخواست جلسه را داد. در این نشست یکسری مسائل مطرح شد که به نتیجه نهایی رسیدیم تا برای فوتبال ایران تدابیر مهم و نهایی اتخاذ کنیم.

وی افزود: در این راه حمایت از سوی دو جبهه را نیاز داریم. یک جبهه، جبهه حمایت مالی است تا تیم ملی برنامه‌هایش را تا آغاز جام جهانی پیش ببرد. جبهه دیگر هم مباحث فنی است که باید در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته شود.

سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: ما باید این برنامه را آنطور که مد نظر داریم تا آغاز جام جهانی پیش ببریم ولی متاسفانه AFC با برنامه‌ریزی خودش به تیم ملی اجازه نمی‌دهد کار آماده‌سازی را به خوبی پیش ببریم، به همین می‌بایستی تصمیمات اساسی بیگیریم.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی بد AFC مشکلاتی را برای تیم ملی و سازمان لیگ ایجاد کرده، یادآور شد: جلسه خوبی با کفاشیان و تاج داشتیم و همه متوجه هستیم چه مشکلاتی داریم. متاسفانه دو راه حل داریم و بیشتر از این نمی‌توان کاری کرد. یا اینکه برنامه‌های تیم ملی کاملا حمایت شود و یا اینکه عقیده حمایت از تیم ملی وجود نداشته باشد. این تصمیمی است که باید فوتبال ایران باید بگیرد که تیم ملی یا حمایت می‌شود یا نمی‌شود.

کی‌روش همچنین گفت: حق فوتبال ایران این است که یک تصمیم ساده بگیریم. حق فوتبال ایران این است که حمایت شود و آنهایی که علیه حمایت تیم ملی تصمیم می‌گیرند، نباید مطرح شوند. باید یک تصمیم جمعی بگیریم و راه حلی جز این نداریم. با برنامه‌ریزی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توان دو طرف را راضی نگه داشت. به هیچ وجه عادلانه نیست حمایت مالی شویم ولی از نظر فنی تصمیم درستی نگیریم و یا برعکس آن.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: باید تصمیم نهایی بگیریم که آیا تیم ملی از لحاظ مالی حمایت می شود یا نمی شود. من از دولت می خواهم که از نظر مالی تیم ملی را حمایت کند. در عین حال همین حمایت را از باشگاه ها می خواهیم که بتوانیم هم حمایت مالی و هم حمایت فنی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: من برای آماده‌سازی تیم ملی برنامه ای دارم که آن را به کفاشیان و تاج ارائه داده ام و باید تصمیم بگیریم که با این برنامه موافقت می شود یا نه. نقطه نظرات من روشن است. اگر کسی برنامه بهتری دارد ارائه کند ولی در نهایت ما دنبال این هستیم که آیا با این برنامه موافقت می شود یا نه. ما نمی توانیم با این شرایط ادامه دهیم و باید رو به جلو حرکت کنیم.

کی روش در پاسخ به این پرسش که منظورش از حمایت فنی چیست گفت: از این سوال تعجب می کنم. چون خود شما یکی از خبرنگارانی بودید که برنامه های تیم ملی را به او دادم . شما می دانید که دقیقا در آن برنامه چه بود و به چه مواردی اشاره شده بود. مسئله اصلی اینجاست که وقتی لیگ به پایان می رسد بازیکنان در اختیار تیم ملی هستند. الان سه سال است که دنبال جواب این سوال هستیم. الان هم چندماه قبل از جام جهانی آیا نمی توانیم جواب بدهیم. بازهم تکرار می کنم با حمایت مالی و بدون بازیکن به هیچ جا نمی رسیم.

کارلوس کی‌روش در پایان گفت: نظر من این است که روز 17 فروردین بازیکنان باید در خدمت تیم ملی باشند. جواب این سوال بله یا خیر است. اگر می خواهیم به جواب این سوال برسیم باید جلسه ای با سازمان لیگ و باشگاه ها داشته باشم و با هم هماهنگ کنیم که بالاخره ما می توانیم در این زمان بازیکنان را در اختیار داشته باشیم یا نه؟

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...