نسخه چاپی

دستگیری یك امریكایی به اتهام فروش كیك زرد به ایران

دادستانی امریكا یك شهروند خود را به تلاش برای فروش هزار تن «كیك زرد» به ایران متهم كرده‌ است.

به گزارش نما به نقل از جوان انلاین ، دادستاني امريكا يك شهروند خود را به تلاش براي فروش هزار تن «كيك زرد» به ايران متهم كرده‌ است. بر پايه شكايتنامه رسمي ارائه ‌شده به دادگاه فدرال فلوريدا، اين مرد ۳۳ ساله كه پاتريك كمبل نام دارد هنگام ورود به فرودگاه «جان اف. كندي» امريكا دستگير شده است.
اين شهروند امريكايي به هنگام دستگيري مقداري «كيك زرد» (ماده واسطه براي توليد اورانيوم غني‌شده) به همراه داشت كه آن را در كف كفش‌هاي خود جاسازي كرده و در چمدان قرار داده بود. قرار بود او اين «كيك زرد» را به عنوان نمونه‌ در اختيار خريدار جعلي قرار دهد و خريدار نيز قرار بود آن را به ايران ارسال كند.
پنتاگون مدعي است كمبل در ماه مي سال ۲۰۱۲ ميلادي به آگهي مندرج در ‌وب‌سايت Alibaba. com در مورد خريداري اورانيوم پاسخ مثبت داده بود اما ظاهراً اين فرد مأمور مخفي نهادهاي امنيتي امريكا بوده كه خود را نماينده طرف ايراني معرفي كرده است. قرار بود خريدار جعلي در صورت ديدن نمونه و تأييد آن هزار تن كيك زرد را از كمبل خريداري كند.
دادگاه امريكا مدعي است، كمبل به ميامي سفر كرده و با خريدار ديدار داشته تا خريدار هم با ديدن نمونه، خلوص آن را ارزيابي كند.
پاتريك كمبل كه نخستين جلسه دادگاه خود را در نيويورك سپري كرد در صورت محكوم شدن ممكن است به جرم نقض تحريم‌هاي امريكا عليه ايران و قانون قدرت‌هاي اقتصادي اضطراري بين‌المللي با حكم ۲۰ سال حبس و پرداخت يك ميليون دلار جريمه روبه‌رو شود. يك گروه دفاع از حقوق بشر در امريكا با اعتراض به اين مسئله، امريكا را به نقض حقوق شهروندان متهم و اين اقدام را يك سياه‌نمايي عليه ايران و سياهپوستان آفريقايي مي‌داند.
منبع: رويترز

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...