نسخه چاپی

سوریه تعطیلات نمایندگان انگلیس را برهم زد

نمایندگان پارلمان انگلیس برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه از تعطیلات تابستانی فراخوانده شده و قرار است روز پنج‌شنبه در این مورد تصمیم‌گیری كنند.


به گزارش نما به نقل از 598 به نقل از فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد از رئیس پارلمان این کشور خواسته است که نمایندگان را از تعطیلات تابستانی فرابخواند.

به گفته کامرون قرار است روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با موضوع سوریه در پارلمان تشکیل شود. دولت در این جلسه «پیشنهادی روشن» ارائه خواهد داد و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیشتر بیش از 60 نماینده پارلمان از کامرون خواسته بودند که پیشنهاد اقدام نظامی علیه سوریه را در پارلمان به رأی بگذارد.

نخست‌وزیر انگلیس که مدعی است دولت سوریه چهارشنبه گذشته در «غوطه» شرقی از سلاح شیمیایی استفاده کرده، روز گذشته تعطیلات تابستانی خود را نیمه‌کاره گذاشت تا پاسخی «درخور» به این حمله بدهد، تا دولت سوریه دیگر دست به چنین اقدامی نزند.

دولت سوریه می‌گوید هیچ‌گاه، از هیچ سلاح شیمیایی‌ای علیه هیچ‌کس استفاده نکرده و حمله به «غوطه» آن هم زمانی که بازرسان سازمان ملل در سوریه بوده و ارتش هم به دستاوردهای قابل‌توجهی رسیده بود، دسیسه‌ای است که برای منحرف کردن مسیر تحقیقات در مورد حمله شیمیایی مخالفان به «خان‌العسل» انجام گرفته است.

چند ماه قبل حمله‌ای شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» حلب صورت گرفت که موجب مرگ تعداد زیادی شهروند غیرنظامی سوری شد. دو ماه قبل کارشناسان سوری با بررسی این منطقه اعلام کردند که مخالفان عامل این حمله بوده‌اند. کارشناسان سازمان ملل هم تا پیش از حادثه «غوطه» قرار بود این منطقه و دو ناحیه دیگر را مورد بررسی قرار دهند.

کامرون قرار است فردا شورای امنیت ملی انگلیس را با حضور سران نظامی و امنیتی این کشور برگزار کند. به نوشته دیلی‌تلگراف، منابعی در نخست‌وزیری می‌گویند محتمل‌ترین گزینه هدف قرار دادن اهداف کلیدی در خاک سوریه با استفاده از موشک‌های کروز مستقر روی ناوگان‌های آبی است.

امروز یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری هم اعلام کرد مقامات نظامی در حال بررسی گزینه‌های در دسترس برای اقدام نظامی علیه سوریه هستند.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...