نسخه چاپی

زیردریایی فاتح چالش جدید استراتژیست‌های نیروی دریایی آمریكا

عکس خبري - رسانه غربي تحليل کرد زيردريايي فاتح چالش جديد استراتژيست‌هاي نيروي دريايي آمريکا

رونمایی از زیردریایی پیشرفته فاتح برنامه‌ریزان نیروی دریایی آمریكا را با توجه به موقعیت استراتژیك ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با چالش جدی مواجه می‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه تحلیلی دیپلمات در یادداشتی با اذعان به موفقیت‌های کشورمان در به‌روز رسانی تجهیزات نظامی گزارش داد: به آب انداختن زیردریایی پیشرفته فاتح برنامه‌ریزان نیروی دریایی آمریکا را با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با چالش جدی مواجه می‌کند.

به گزارش دیپلمات طی روزهای اخیر، فرماندهان دفاعی و نظامی ایران اعلام کردند تهران به‌زودی مجموعه‌ای از دستاوردهای جدید صنایع دفاعی خود را رونمایی خواهد کرد. از جمله این تجهیزات می‌توان به زیردریایی، اژدر‌های پیشرفته، پهپادهای شناسایی و تهاجمی، جت جنگنده و چند نوع موشک اشاره کرد.

دیپلمات افزود: حسین دهقان، وزیر دفاع جدید ایران اخیراً اعلام کرد تا 3 ماه آینده از زیردریایی فاتح رونمایی خواهد شد. ایران هم اکنون به ناوگان زیردریایی با ظرفیت مناسبی دست یافته است. در سپتامبر سال گذشته تهران موفق به راه‌اندازی سومین فروند زیردریایی 4 هزار تنی خود شد. همچنین در سال 2006 جمهوری اسلامی زیردریایی 400تنی نهنگ را وارد ناوگان دریایی خود کرد. نیروی دریای ایران همچنین دارای 12 تا 19 زیردریایی کوچک 150تنی از کلاس زیردریایی‌های یوگوو سانگوی کره شمالی می‌باشد.

بر اساس گزارش مؤسسه مطالعات جنگ واشنگتن، که به‌دقت فعالیت‌های نیروی دریایی ایران را رصد می‌کند، زیردریایی فاتح قابلیت جابه‌جایی 600 تن تجهیزات و مهمات را دارد. فاتح همچنین توانایی شلیک اژدر بزرگ، موشک‌های سطح به سطح، و مین‌گذاری دریایی را دارد. به گزارش این مؤسسه، قبلاً مقامات ایرانی اعلام کرده بودند فاتح مجهز به دستگاه ردیابی فعال و منفعل سونار، سیستم پرتاب موشک سطحی، سیستم نیروی محرکه سوختی هیدروژن ــ اکسیژن که یک تکنولوژی پیشرفته محسوب می‌شود خواهد بود.

این پایگاه تحلیلی با توجه به قابلیت‌های بالای زیردریایی فاتح نوشت: در نتیجه فاتح تبدیل به زیردریایی‌ای می‌شود که قادر خواهد بود برای مدت زمان طولانی در سکوت غوطه‌ور بماند. این چشم‌‌اندازی بالقوه ناخوشایند برای برنامه ریزان و استراتژیست‌های نیروی دریایی آمریکا با توجه به موقعیت استراتژیک ایران نسبت به تنگه هرمز خواهد بود.

مقامات ایران همچنین اعلام کرده‌اند که قبل از ساخت زیردریایی‌های بزرگتر، 3 فروند زیردریایی فاتح را مورد بهره برداری قرار خواهند داد. مؤسسه مطالعات جنگ نیز مدعی شد قبل از اقدام ایران برای ساخت زیردریایی‌های دیگر، تهران حداقل یک زیردریایی فاتح خواهد ساخت.

از سوی دیگر این سایت به نسل جدید پهپادهای ایران که در اختیار نیروی دریایی قرار خواهد گرفت نیز اشاره کرد. همچنین ایران در ابعاد مختلف جنگ الکترونیک اعم از اقدامات آفندی و پدافندی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

این گزارش در انتها به صحبت‌های هفته گذشته امیر نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش اشاره کرده که از ساخت جنگنده صاعقه، و تولید و تست موشک‌های پیشرفته در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد.

انتهای پیام/*

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...