نسخه چاپی

سناریوی جدید امریكا واسراییل

هدف از طراحی جنگ با سوریه دستیابی به خاورمیانه بزرگ است

به گزارش نما از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران پايگاه در سال 2001 دولت آمریکا با مشورت هم پیمانان خود پروژه ساختگی حمله تروریستی به ساختمانهای تجارت جهانی را طراحی و اجرا نمود . این پروژه در حقیقت سرآغاز برنامه ای گسترده و فراگیر در سطح خاورمیانه _ که منطقه ای استراتژیک و ثروتمند محسوب می شود _ بود .

در این حمله به خود از سوی دولت ایالات متحده بیش از 3 هزار شهروند آمریکایی کشته شدند تا قتل آنان بعنوان مجوزی برای کشتار بیش از 100 هزار تن از مسلمانان عراقی و افغانی قرار گیرد .

اما حادثه یازده سپتامبر نمی توانست جنگ جهانی سوم را آنگونه که واشنگتن و تل آویو خواستار آن هستند ، ایجاد نماید بلکه تنها موجب برانگیخته شدن حس همدردی مردم جهان با قربانیان این حادثه شد . اما اکنون کاخ سفید بهانه تازه ای که برای جنگ افروزی گسترده در منطقه مناسب باشد ريال پیدا کرده است : اتهام استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت " بشار اسد" .

کشورهای غربی با این بهانه در حال تهیه اهداف مورد نظر خود در سوریه و آماده باش نیروهای نظامی و ارتشی خود در مرزهای سوریه هستند . اما در این حال یک سوال اصلی و مهم در طرح ریزی های اوباما مطرح می شود که می تواند تمامی این برنانه ها را به هم بریزد : آمریکا در صورت تجاوز نظامی به خاک سوریه چگونه در مقابل هم پیمانان قدرتمند "بشار اسد" نظیر روسیه ، چین ، ایران و حزب الله لبنان بایستد ؟

پس از اعلام ادعای کاخ سفید درباره استفاده دولت اسد از گاز شیمیایی ، سخنگوی دولت روسیه در اظهاراتی این ادعا را رد و اعلام کرد که مواد شیمیایی از سوی کشورهای غربی و عربی در اختیار تروریستها و شورشیان بوده و آنان از این سلاح های ممنوعه علیه شهروندان بی دفاع سوری و ساکنان شهرها و روستاهای این کشور استفاده می کنند . مسکو معتقد است این نیروهای تروریستی القاعده و النصره هستند که تحت حمایت واشنگتن و اروپا از سلاح شیمیایی استفاده می کنند .

به گفته مقامات روس دولت و ارتش سوریه در حال دستیابی به موفقیت های زیادی در آزادسازی مناطق کشور خود هستند و در این صورت نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارند بلکه این تروریستها هستند که با شکست های پیاپی موجب خشم سردمداران خود در برخی کشورهای غربی و عربی شده و به دستور آنان و به منظور جبران شکست های خود از این سلاح های ممنوعه استفاده می کنند .

در ادامه این مقاله آمده است : "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شده بود که اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده و باید به هر شکل ممکن از قدرت برکنار شود . این در حالی است که وی پیشتر در مصاحبه ای در شبکه "سی ان ان " اظهار داشته بود که مقامات کاخ سفید باید منافع درازمدت آمریکا را در اولویت سیاست های خود قرار دهند . باید از اقدامات یک جانبه ، خودسرانه و عجولانه خودداری شده و خود را درگیر میادینی که هزینه های سنگین بر دوشمان میگذارد ، نکنیم . آیا اکنون رجزخوانی های وی درباره سوریه نقض آشکار اظهارات پیشین خود نیست ؟

در حقیقت آمریکا در سوریه سناریویی را اجرا میکند که تنها می توان در فیلم های تخیلی و توهم آلود هالیوود مشاهده کرد ، آنجا که قهرمان داستان بدون توجه به تبعات و عواقب خطرناک اقدامش دست به اقدامات خارق العاده میزند .

۱۳۹۲/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...