نسخه چاپی

ریسك بزرگ اردوغان

عکس خبري -ريسک بزرگ اردوغان

رئیس دانشكده علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی مداخله نظامی تركیه در سوریه را بزرگترین قمار سیاسی نخست وزیر تركیه خواند.

به گزارش نما به نقل ازخبرگزاری مهر-گروه بین الملل: در پی استفاده از سلاح های شیمیایی در حومه دمشق و نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی دولت سوریه از سوی آمریکا و برخی متحدان غربی اش ، این کشورها با هدف هموار ساختن زمینه برای مداخله نظامی در سوریه فضا سازی گسترده ای را علیه دولت این کشور آغاز کرده اند.

در این میان دولت"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در تندروی حتی از دوستان غربی خود پیشی گرفته و روز گذشته اعلام کرد که ترکیه آماده مداخله نظامی در سوریه به همران متحدانش است.

پروفسور "نادر انتصار" استاد و رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی آمریکا مواضع اخیر اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه را بزرگترین قمار سیاسی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه خواند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که از وی پرسید مداخله احتمالی ترکیه در سوریه چه تبعاتی برای اردوغان خواهد داشت گفت: اردوغان در دوران تصدی گری خود بر پست نخست وزیر ترکیه قمارهای سیاسی زیادی کرده است اما این آخرین موضعگیری او بزرگترین آنها است.

این استاد دانشگاه آلاباما در ادامه گفت: افکار عمومی در ترکیه مخالف ماجراجویی کشورشان در سوریه است اما رجب طیب اردوغان آینده سیاسی خودش را به برکناری اسد از قدرت گره زده است ، سیاستی خطرناک و بی باکانه که می تواند مشروعیت اردوغان را از بین ببرد.

وی در پایان تصریح کرد که این اقدام اردوغان موجب خواهد شد تا او از دستیابی به پست ریاست جمهوری ترکیه بازماند.

۱۳۹۲/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...