نسخه چاپی

براي كمك به آزادي شهروند آمريكايي؛

فرستاده واشنگتن عازم كره‌شمالی می‌شود

عکس خبري -فرستاده واشنگتن عازم كره‌شمالي مي‌شود

كنث بائه ۴۵ ساله كه مبلغ مسیحیت و سازمان‌دهنده تورهای گردشگری در پایتخت كره‌شمالی بود، حدود ۱۰ ماه پیش به اتهام «خرابكاری» بازداشت و به ۲۰ حبس با اعمال شاقه محكوم شد. قرار است كینگ در جریان این سفر خواستار عفو بائه شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ایلنا:وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه این کشور در امور حقوق بشر جمعه آینده عازم کره‌شمالی می‌شود تا به آزادی «کنث بائه» شهروند زندانی آمریکایی در این کشور کمک کند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کنث بائه ۴۵ ساله که مبلغ مسیحیت و سازمان‌دهنده تورهای گردشگری در پایتخت کره‌شمالی بود، حدود ۱۰ ماه پیش به اتهام «خرابکاری» بازداشت و به ۲۰ حبس با اعمال شاقه محکوم شد.
قرار است کینگ در جریان این سفر از مقام‌های کره‌شمالی خواستار عفو بائه شود.
بائه که در کره‌جنوبی متولد شده و به آمریکا مهاجرت کرده است، سوم ماه نوامبر سال گذشته پس از ورود به شهر «راجان» در شمال شرق کره‌شمالی، توسط ماموران امنیتی کره دستگیر شد.
شهر راجان بخشی از منطقه ویژه اقتصادی در مرز با چین است که دولت کره‌شمالی با هدف جلب سرمایه‌گذاری خارجی آن را ایجاد کرده است.
برخی سازمان‌های مدافع حقوق بشر در کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند که مقام‌های کره‌شمالی از عکس‌هایی که کنث بائه از گروهی از کودکان قحطی‌زده کره‌ای و اجرای حکم اعدام در ملاء عام در آن کشورگرفته بود، ناخرسند بودند و آن را به منزله تلاش برای بی‌اعتبار کردن حکومت تلقی کرده‌اند.
پس از بازداشت بائه، دولت کره‌شمالی به دیپلمات‌های سفارت سوئد در این کشور اجازه داد تا با این شهروند آمریکایی ملاقات کنند و سفارت سوئد هم اعلام کرد که اطلاعات خود را به طور مستقیم در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار می‌دهد.
آمریکا و کره‌شمالی روابط دیپلماتیک ندارند و سفارت سوئد در پایتخت کره‌شمالی وظیفه حفاظت از منافع آمریکا را برعهده دارد.

۱۳۹۲/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...