نسخه چاپی

بحران سوریه و سیاست‌های آمریكا

عکس خبري - بحران سوريه و سياست‌هاي آمريكا

پایگاه اینترنتی «وال استریت جورنال» 28 آگوست 2013 (6 شهریور) در مقاله‌ای به بحران سوریه و سیاست‌های غرب در قبال آن پرداخت

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «وال استریت جورنال» 28 آگوست 2013 (6 شهریور) در مقاله‌ای به بحران سوریه و سیاست‌های غرب در قبال آن پرداخت و نوشت: مقامات آمریکایی به‌طور خصوصی اعلام کرده‌اند که اطلاعات محرمانه از جمله تصاویر ماهواره‌ای و شنود ارتباطات تمام تردیدها را از بین برده و آن‌ها را مطمئن ساخته که رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده است. مقامات نظامی فرانسه، انگلستان و آمریکا روز سه‌شنبه در مورد هماهنگی واکنش به این حملات گفت‌وگو کردند. موضع‌گیری کنونی آمریکا که در اظهارات جدی روز سه‌شنبه جو بایدن، معاون باراک اوباما مشهود بود، نشان‌دهنده تغییر لحن نسبت به هفته گذشته است.

در ادامه مقاله آمده است: «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «سامانتا پاور» سفیر سازمان ملل و سایر مقامات ارشد در سازمان ملل موضع خود را اعلام کردند، زیرا کاربرد تسلیحات شیمیایی قطعی به نظر می‌رسید. آمریکا به‌طور خصوصی از سازمان ملل خواست بازرسان را خارج کند و شرایط برای اعلام واکنش نظامی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا فراهم شود. گزارش‌های اطلاعات جدید مشاوران ارشد امنیت ملی اوباما را متقاعد کرد که نیروهای وفادار به اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند و آن‌ها فعالانه تلاش می‌کنند شواهد مربوط به آن را پاکسازی کنند.

در پایان مقاله آمده است: آقای اوباما در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه از خطرات مداخله نظامی در سوریه بدون تأیید شورای امنیت سازمان ملل سخن گفت. شنبه شب نیز دولت آمریکا مسیری متفاوت اتخاذ کرده بود؛ اگر آمریکا تصمیم به حمله نظامی بگیرد، این اقدام را با همکاری متحدان خود و بدون تصویب سازمان ملل صورت خواهد داد تا با وتوی روسیه روبه‌رو نشود. مقامات کنونی و پیشین آمریکایی می‌گویند برای کاخ سفید که تلاش می‌کند تجربه جنگ عراق تکرار نشود، پرهیز از تکیه بر اطلاعاتی که صرفاً به منظور توجیه جنگ ارائه می‌شوند، بسیار است. دولت آمریکا در نظر دارد پیش از حمله نظامی حداقل بخشی از مدارک و شواهد خود را برای اطلاع عمومی منتشر کند که البته هدف آن تنبیه و نه سرنگونی اسد اعلام شده است.

 تحلیل‌: این روزها اخبار و گزارشات زیادی درباره احتمال حمله قریب‌الوقوع آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش علیه سوریه (ولو به صورت محدود) به گوش می‌رسد. حمله‌ای که قرار است آمریکایی‌ها در ژستی انسان‌دوستانه و برای تنبیه دولت سوریه به دلیل حمله شیمیایی به مردم این کشور انجام دهند! به انجام یا انجام این حمله کاری نداریم؛ اما ذکر چند نکته در اینجا حائز اهمیت است: 1- واقعیت این است 29 ماه جنایات تروریست‌ها و حمایت‌های گسترده تسلیحاتی، مالی، سیاسی و... غرب و ارتجاع عرب از آنان نه‌تنها تاکنون نتیجه‌ای نداشته که حتی تمام شواهد از شکست قریب‌الوقوع آنان در سوریه دارد. پس غرب به سرکردگی آمریکا سعی دارد با تمسک به بهانه و دروغی کاملاً آشکار و در حمله‌ای ولو به صورت محدود، ضمن جلوگیری از شکست قطعی تروریست‌ها به آنان روحیه دهد. 2- حال این سؤال مطرح است که آیا پاسخ سوریه و یا احیاناً جبهه مقاومت هم به این حمله آمریکا محدود خواهد بود؟! البته این همان دغدغه‌ای است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیز دارند. 3- این حمله به جز حمایت چند کشور غربی و مرتجع عربی با مخالفت بسیاری از کشورها و ملت‌ها مواجه شده است. جالب اینکه، یک عکاس آمریکایی که به‌تازگی به ویتنام سفر کرده، تصاویر کودکان عقب‌مانده‌ای را در اینترنت منتشر کرد که آثار حمله شیمیایی آمریکا در ویتنام را پس از 60 سال یادآوری می‌کند. وی در توضیح این تصاویر تلویحاً و با طعنه به دولتمردانش می‌گوید: آمریکا خود یکی از جنایتکاران در بحث حملات شیمیایی است، از این رو نباید دیگران را متهم به جنایت شیمیایی کند!

۱۳۹۲/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۶/۷
چرا براي اين متن از تيتر جذاب تر استفاده نمي کنيد
0
0
۱۳۹۲/۶/۷
اگر بشود بيشتر ترجمه کنيد خيلي خوب هست اين طوري عوام بيشتر با اخبار جهان آشنا ميشوند خواهشا از رسانه هاي اسرائيل و عبري نيز غافل نشويد
علي قرباني
0
0
۱۳۹۲/۶/۶
اين ترجمه ها واقعا عاليست به شرطي كه به صورت مرتب و همه روزه منتشر گردد با تشكر فراوان علي قرباني از يزد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...