نسخه چاپی

مسیحیت در انگلیس اقلیت دینی می‌شود

عکس خبري -مسيحيت در انگليس اقليت ديني مي‌شود

با فرارسیدن سال 2030، انگلستان دیگر یك كشور مسیحی نخواهد بود چرا كه در آن زمان، تعداد غیرمسیحیان بیشتر از تعداد مسیحیان این كشور خواهد شد.

روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی تصریح کرد: هر ساله بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت مسیحیان کاسته می‌شود، در حالی که تعداد لائیک‌ها و منکران وجود خداوند سالانه 750 هزار نفر افزایش می‌یابد.

تحقیقات کتابخانه مجلس عوام حاکی از آن است که در حالی که پیروان آیین مسیحیت کاهش می‌یابد، پیروان سایر مذاهب به سرعت رشد می‌کنند.

دیلی میل همچنین عنوان کرد: در شش سال گذشته، تعداد مسلمانان با افزایش 37 درصدی به 2.5 میلیون نفر رسیده است، هندوها با 43 درصد افزایش به 790 هزار نفر و بودائیان با 74 درصد افزایش به 340 هزار نفر رسیده است. در این میان، تعداد سیک‌ها و یهودیان نیز به مقدار بسیار کمی کاهش یافته و به 270 هزار و 340 هزار نفر رسیده است.

نمایندگان مسیحی مجلس عوام با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر تعداد پیروان مسیحیت در این کشور، سیاست‌های ضدفرهنگی دولت را عامل کاهش این تعداد عنوان و نسبت به بی‌تفاوتی دولت به کاهش تعداد پیروان مسیحیت اعتراض کردند.

براساس این گزارش، در سال 2010 تعداد مسیحیان انگلستان حدود 41 میلیون نفر بوده که این تعداد، حکایت از کاهش 6/7 درصدی در طی شش سال گذشته داشته است.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...