نسخه چاپی

انقطاع نسل‌ها جامعه را تهدید می‌كند

عکس خبري -انقطاع نسل‌ها جامعه را تهديد مي‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم با بیان اینكه خطری كه امروز جامعه را تهدید می‌كند انقطاع نسل‌های جدید و قدیم است، گفت: حفظ كانون خانواده امری مهم در دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید شمس الدین حجازی عصر امروز در نخستین گردهمایی بزرگ خادمین درگاه بهشت که با رویکرد مقام بازنشستگی و سالمندی با حضور خانواده‌های بازنشستگان برخی ادارات استان در بوستان کوکب برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در کشور امسال وزارت بهداشت هفته سلامت را با گرامیداشت سالمندان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هشت درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: باید سالمندان مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ارائه مشاوره‌های پزشکی برای پیشگیری از بیماری‌ها برای سالمندان باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: همچنین نیازهای عاطفی سالمندان باید برآورده شود.

حجازی با تاکید بر اینکه سلامت روان در همه سنین به ویژه سنین سالمندی بسیار مهم است، اضافه کرد: زیباسازی شهر از مهم‌ترین دلایل سلامت روان بوده و در روحیه افراد جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه خطری که امروز جامعه را تهدید می‌کند انقطاع نسل‌های جدید و قدیم است، اظهار داشت: حفظ کانون خانواده بسیار امری مهم در دین اسلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تجارب سالمندان نسل‌های آینده را پویا خواهد کرد، تصریح کرد: در هفته سلامت همایش‌های علمی، تخصصی و آموزشی مختلفی ویژه سالمندان و بازنشستگان با همکاری ادارات استان برگزار شد.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر به خانه سالمندان استان توسط مسئولین و فرزندان کسانی که در خانه سالمندان هستند، شد.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...