نسخه چاپی

عدم دسترسي به پست الكترونيك «ياهو »و «جي‌ميل»

فیلتر جیمیل و یاهو واقعیست؟

عکس خبري -فيلتر جيميل و ياهو واقعيست؟

در دو روز اخیر ، دسترسی به پست الكترونیك «یاهو »و «جی میل » برای كاربران در بسیاری از نقاط كشور مقدور نبوده است . مسولان مربوطه هم تا كنون توضیحی در این زمینه ارائه نداده اند .

در پی عدم امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌هایی که از ارتباط امن HTTPS استفاده می‌کنند، طی ساعات اخیر امکان اتصال به برخی سرویس‌های گوگل و یاهو در اکثر نقاط کشور مسیر نیست.

اگرچه این اختلال در پروتکل امن HTTPS عدم دسترسی به پست الکترونیک یاهو و جی‌میل را به همراه داشته ولی همچنان امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها که از این پروتکل استفاده می‌کنند میسر است.

گفتنی است HTTPS همان HTTP است که از یک SSL استفاده می‌کند .SSL پروتکل رمز گذاری است که در وب سروری که از HTTPS استفاده می‌کند به کار گرفته می‌شود. یکی از دلایل مهم استفاده از HTTPS انجام خرید آن لاین و مبادله‌ی اطلاعات خصوصی از طریق اینترنت است.

تا کنون خبر موثقی در باره دلیل یا دلایل بروز این اختلال گزارش نشده است . اما لازم است مسولان مربوطه در این زمینه به مردمی که برخی از امورات خود را از طریق ایمیل انجام می دهند ، اطلاع رسانی کرده و تاریخ دقیق یا حتی احتمالی رفع مشکل را اعلام کنند . تا برنامه ریزی مردم بیش از این دچار اختلال نگردد.

تابناک

۱۳۹۰/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...