نسخه چاپی

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس :

بودجه سال جاری با سیاستهای دولت سازگاری ندارد

عکس خبري -بودجه سال جاري با سياستهاي دولت سازگاري ندارد

در حالی این روزها مدیریت كسری بودجه 92 در اولویت های اصلی اقتصاد دان های دولت یازدهم قرار گرفته ، هر روز خبرهای بیشتری در خصوص اصلاح قانون بودجه در مجلس به گوش می رسد

به گزارش نما : محمد مهدی رهبری املشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اصلاحاتی که بر بودجه سال جاری انجام خواهد شد اظهار داشت؟ البته دولت هنوز به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده اما آن چیزی که مشخص است بودجه سال جاری با عدم امکان تحقق منابع بصورت جدی روبرو است، مجلس هم این آمادگی را دارد در اصلاح مواردی از بودجه با دولت همکاری کند.
تا انجا که امکان استفاده بهینه از منابع وجود داشته باشد و در صورتی که دولت مشخص کند قصد اصلاح چه مواردی را دارد می شود بخشی از قانون بودجه را اصلاح کرد، در هفته جاری هم قرار است دولتی ها در مجلس حاضر شوند و نظرات خود را درباره موارد اصلاحی بودجه برای اعضای کمیسیون بودجه بازگو کنند.
نماینده مردم رودسر و املش تاکید کرد: دولت نگران عدم تحقق درآمدهای خود است دولت می خواهد ارقام در آمدی خود را که در حدود 210 هزار میلیارد تومان است را کاهش دهد زیرا تحقق آن را دور از ذهن می داند. آن چیزی که دولتها را دچار کسری بودجه و تورم می کند این است که بدون آنکه درآمد داشته باشد هزینه کنند، درامدها اصولا باید موازی با هزینه ها باشد، به نظر می رسد دولت قبلی بودجه را به نحوی تنظیم کرده که با سیاستهای دولت فعلی سازگاری ندارد
درباره آسیبهای اصلاح بودجه با توجه به گذشت نیمی از سال خاطر نشان کرد: با توجه که نیمی از سال سپری شده و این بودجه به دستگاه های مختلف ابلاغ شده تما اصلاح آن نواقصی را در پی خواهد داشت دولت باید با دقت فراوان موارد مشخصی از بودجه را اصلاح کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: دولت با حدود 19 هزار درآمد غیر واقعی بودجه سال 92 را بست، مجلس هم درباره اینکه همه این اعداد در بودجه محقق نمی شود به دولت اغماض کرد، در اینکه بودجه کسری دارد ابهامی نیست، اما باید با دقت بودجه اصلاح شود، البته معاون برنامه ریزی دولت هم اعلام کرده اولویت اصلی آنها اصلاح قانون بودجه ۹۲ و ممانعت از کسری بودجه است ,که امیدواریم با تعامل دولت و مجلس و با کاهش درآمدهای دولت فشاری بر مردم وارد نشود و دولت بتواند کشور را با اعداد حقیقی اداره کند.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...