نسخه چاپی

تبعات سنگین تهدید آمریكا به مداخله نظامی در سوریه برای منطقه

عکس خبري -تبعات سنگين تهديد آمريکا به مداخله نظامي در سوريه براي منطقه

باكو- محسن پاك آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به تهدید آمریكا به دخالت نظامی در سوریه گفت : این اقدام آمریكا می تواند تبعات سنگینی برای منطقه در پی داشته باشد و وضعیت را از كنترل خارج كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پاک آیین که امروز - چهارشنبه در برنامه خبری شبکه تلویریونی ans آذربایجان شرکت کرده بود،گفت: آمریکا و سایر کشورهای غرب مدعی هستند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان استفاده کرده است؛ ولی مقامات رسمی سوریه این ادعا را تکذیب می کنند. بازرسان سازمان ملل متحد نیز این را تایید نکرده اند.
وی بااشاره به اینکه برخی شاهدان می گویند گروه های تروریستی در سوریه از این سلاح شیمیایی استفاده کرده اند،افزود: ما نباید فراموش کنیم زمانی آمریکا به بهانه سلاح هسته ای به عراق نیز حمله کرد و این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرد ، سپس معلوم شد که این ادعا دروغ بوده است.
سفیر ایران با تاکید براینکه تنها کشوری که از حمله به سوریه سود می برد، رژیم صهیونیستی است،افزود: در شرایطی که دولت سوریه موفق به شکست تروریست ها شده است و زمینه برای حل مسالمت آمیز بحران فراهم شده است ، حمله به این کشور هیچ توجیهی ندارد.
وی گفت بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و همه باید برای تحقق راه حل سیاسی با هدف بازگشت آرامش به سوریه تلاش کنند.
گفتنی است ، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ، امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی با 10 تن از همتایان خود از جمله وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در باره تحولات اخیر در سوریه گفت و گو و رایزنی کرده است .جمهوری آذربایجان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...