نسخه چاپی

گستاخی بی‌سابقه وزیر خارجه امارات به ایرانیان

در پی سفر روز گذشته محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به جزیره «ابوموسی»، وزیر امور خارجه امارات در اظهاراتی شدید و بیرون از عرف دیپلماتیك، این سفر را محكوم كرده و آن را تجاوز به حقوق سرزمینی كشورش دانسته است!

در پی سفر روز گذشته محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران به جزیره «ابوموسی»، دولت امارات با همراهی برخی رسانه‌های غربی، جنگ روانی جدیدی را علیه ایران و تمامیت سرزمینی کشورمان آغاز کرده است.

به گزارش «تابناک»، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در اظهاراتی شدید و بیرون از عرف دیپلماتیک، این سفر را محکوم کرده و آن را تجاوز به حقوق سرزمینی کشورش دانسته است!

خبرگزاری «امارات 24» با بیان این خبر، گزارش داده که عبدالله، سفر احمدی نژاد را «تجاوزی وقیحانه» به حاکمیت امارات بر سرزمینش و مانعی بر سر راه همه تلاش‌های امارات برای یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای پایان «اشغال» جزایر توسط ایران دانسته است.


عبدالله همچنین گفته: «این سفر وضعیت حقوقی این جزایر را که بخش و جزیی از سرزمین ملی امارات هستند، تغییر نخواهد داد».

وی همچنین زمان انجام این سفر را نیز محکوم کرده و مدعی شده این سفر هنگامی انجام گرفته که دو کشور موافقت کرده بودند، تلاش خود را برای رسیدن به توافقی در مورد این موضوع به کار بگیرند و فضایی مساعد برای ارتقای ثبات در منطقه پدید بیاورند. عبدالله مدعی شده سفر اخیر، نقض آشکار این توافق است.

این ادعاها در حالی بیان می شود که جزایر سه گانه، همواره جزیی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بوده و مقامات ایرانی از گذشته تاکنون همواره اعلام کرده اند که درباره تمامیت سرزمینی کشورمان به مذاکره و مصالحه نخواهند پرداخت.

اما نکته جالب توجه دیگر در این میان، تلاش برخی رسانه‌های غربی برای دامن زدن به موضوع است. در این راستا، از زمان اعلام خبر سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی، از جمله «آسوشیتدپرس»، «رویترز» و «واشنگتن پست» با انتشار اخباری تلاش کردند این سفر را کاری غیرمعمول معرفی کنند!

این در حالی است که سفر رئیس جمهور یک کشور به بخش‌های گوناگون کشور خود، کاملاً طبیعی و معمولی است و در واقع این رسانه‌ها می‌کوشند به گونه‌ای جزایر سه گانه را بخشی جدا از سرزمین ایران معرفی کنند.

بی‌گمان، اظهارات ضدایرانی این مقام اماراتی نباید بی پاسخ بماند و بر دستگاه دیپلماسی کشورمان واجب است، دست‌کم با فراخواندن سفیر این کشور، مراتب اعتراض خود را به دولت امارات انتقال داده و محدوده مرزهای سرزمین ایران را به آن‌ها یادآوری کند.

۱۳۹۱/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...