نسخه چاپی

«نشست سه عضو دائم شورای امنیت غیر قانونی است»

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاكید كرد كه نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد كه تنها با حضور سه عضو دائم این شورا برگزار شد، غیر قانونی است.

به گزارش نما، بشار جعفری در یک کنفرانس خبری که در حاشیه نشست شورای امنیت برای بررسی مساله حمله به سوریه برگزار شد، با اشاره به خروج دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، حضور سه کشور دیگر در این نشست را غیرقانونی برشمرد. نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در ادامه با بیان اینکه از سازمان ملل متحد خواستيم كميته تحقيق درباره سه موقعيت كه در معرض حمله شيميايي افراد مسلح قرار گرفته است، اعزام كند؛ گفت ما از اسنادي درباره دست داشتن قطر، عربستان و لندن در آماده شدن به منظور حمله شيميايي در سوريه آگاه شديم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه يك گروه تروريستي، مسئول استفاده از سلاح شميايي در خان العسل است، گفت: بسیاری از واقعیت ها و اطلاعات به دست آمده ثابت می‌کند گروه های تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده کردند تا خارجی‌ها به سوریه حمله نظامی کنند. وی تصریح کرد آنچه در حاشیه سازمان ملل متحد و نشست های محرمانه صورت می‌گیرد تلاش عربستان برای تصویب قطعنامه علیه سوریه در مجمع عمومی است.

وی افزود: عربستان چندین دیدار محرمانه با نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، مغرب، ترکیه و آلمان و برخی کشورهای دیگر با هدف عرضه پیش نویس قطعنامه ای درباره سلاح شیمیایی انجام داده است تا بر نتایج هیئت بازرسان بین المللی پیش دستی کند و دولت سوریه را پیشاپیش مسئول بداند.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...