نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: باید خشونتها در سوریه متوقف شود

احمدی نژاد با بیان اینكه قطعاً فشارهای اروپا، آمریكا و اسلحه ناتو نمی‌تواند مسایل و مشكلات را حل كند، اظهار داشت: حل ریشه‌ای مسایل منطقه در گرو اجرای عدالت و حفظ كرامت مردم و عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با کوفی‌عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، مأموریت وی در قبال مسایل این کشور را مأموریتی بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: مسایل خاورمیانه و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است پیچیده، و با ورود عوامل گوناگون پیچیده تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور با تأکید بر رعایت حقوق همه مردم از جمله سوریه، اظهار داشت: اجرای هر طرح و راهکاری در سوریه باید فارغ از فشارها و دخالت‌های دیگران باشد و هرگونه خشونت در این کشور باید متوقف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ناتو از بیان هدف خود مبنی برتسلط بر منطقه ابائی ندارد و تلاش می کند تا تسلط خود را به شرق گسترش دهد، خاطر نشان کرد: در این شرایط مسئولیت و مأموریت سازمان ملل و نماینده این سازمان بسیار سنگین است و آزمایشی بزرگ پیش روی این سازمان قرار گرفته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه قطعاً فشارهای اروپا، آمریکا و اسلحه ناتو نمی‌تواند مسایل و مشکلات را حل کند، اظهار داشت: حل ریشه‌ای مسایل منطقه در گرو اجرای عدالت و حفظ کرامت مردم و عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و کمک در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق اساسی مردم است، خطاب به نماینده سازمان ملل تصریح کرد: باید به عنوان افرادی مستقل از کسانی که تحت فشار قدرت‌های بزرگ قرار دارند، حمایت کرده، و مسایل را با تفاهم حل و فصل کنیم.

کوفی‌عنان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر احمدی‌نژاد، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و بزرگ دانست که نقش بسزایی در تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و با ارائه گزارشی از طرح خود و فعالیتهایی که تا کنون در موضوع سوریه انجام داده است، گفت: بهترین راه پایان دادن به مناقشات در سوریه دوری از هر گونه درگیری نظامی و ایجاد فضایی برای صلح و آرامش و اعمال استراتژی مناسب در جهت دستیابی به آینده روشن است و خواستار ارائه نظرات و دیدگاه‌های رئیس جمهور شد.

۱۳۹۱/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...