نسخه چاپی

بازداشت چند تن از رهبران اخوان‌المسلمین

نیروهای امنیتی مصر محمد البلتاجی، از رهبران برجسته اخوان المسلمین این كشور را بازداشت كردند. دادستانی كل این كشور نیز برای وی قرار 15 روز حبس صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: نیروهای امنیتی مصر روز پنجشنبه محمد البلتاجی، از رهبران اخوان المسلمین مصر را به همراه خالد الازهری، از وزیران سابق این کشور و جمال العشری، نماینده سابق پارلمان مصر در استان جیزه بازداشت کردند.

علاوه بر این، نیروهای امنیتی محمد محمود زغلول، دبیر حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر را نیز بازداشت کردند.

دادستانی مصر با صدور قرار 15 روز حبس، البلتاجی را راهی بازداشتگاه کرد تا در این مدت درباره اتهامات وی مبنی بر تشویق برای کشتار تظاهرکنندگان، تحقیق شود.

البلتاجی علاوه بر این با اتهاماتی دیگر از جمله تشویق برای خشونت، آدم‌ربایی، شکنجه غیرنظامیان و نیروهای پلیس در جریان تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر در میدان رابعه العدویه و تجهیز تظاهرکنندگان مصری به سلاح روبرو است.

وی اخیرا در دو پیام صوتی مقامات جدید مصر را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده بود.

پیشتر نیز مقامات قضایی مصر قرار بازداشت 97 عضو اخوان المسلمین را به مدت 15 روز دیگر برای تحقیقات درباره وقایع میدان رامسس قاهره، تمدید کردند.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی به شبکه خبری اسکای نیوز عربی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور اطلاعاتی به دست ‌آوردند که نشان می‌دهد طرفداران اخوان المسلمین در تلاشند تا نیروهای ارتش و پلیس این کشور را در تظاهرات امروز (جمعه) به خشونت تحریک کنند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی حاضر در خیابان‌های مصر با هرگونه تلاش برای خروج از قانون به طور قاطعانه برخورد خواهند کرد.

در همین راستا وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای نسبت به استفاده از همه ابزار موجود برای رویارویی با هرگونه خشونت در این کشور متعهد شد.

در این بیانیه‌ای که پس از فراخوان اخوان المسلمین مصر برای برگزاری تظاهرات امروز صادر شد، تاکید شده نیروهای امنیتی از هرگونه ابزار ممکن برای رویارویی با درگیری‌های احتمالی و هرگونه تلاش برای حمله به نیروهای پلیس و تجهیزات دولتی استفاده می‌کنند.

۱۳۹۲/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...